رشت- امام جمعه رشت با بیان اینکه ایران اسلامی دارای ثروت های طبیعی و همچنین منابع انسانی مهمی است بیان کرد: از همین رو طبق فرمایشات مقام معظم رهبری می توان به خودکفایی و خود اتکایی رسید و نیازی به حضور و یا همراهی بیگانگان نیست.

ایران اسلامی بستر خودکفایی و خوداتکایی را داراست

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله زین العابدین قربانی در خطبه‌های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال ایجاب می‌کند از همه زمین‌های بایر استفاده کنیم اظهار داشت: همان طور که در گندم خودکفا شدیم می‌توانیم در برنج و چای نیز خودکفا باشیم و کشاورزان می‌توانند از آب باران برای کشاورزی استفاده کنند.

وی همچنین حادثه بمباران شیمیایی در سوریه را کار استکبار جهانی دانست و بیان کرد: استکبار وانمود می‌کند که بشار اسد بر مردم سوریه مواد شیمیایی ریخته است و مردم خود را بمباران کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دنیا گرفتار افراد قلدر و آدم کش شده است خاطرنشان کرد: باید از کسانی  که بدون اصول حرکت می‌کنند ترسید و کشورهای اسلامی باید با احتیاط حرکت کنند و ممکن است استکبار باعث نابودی کشورها شود.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن فصل کشاورزی و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: حتی یک وجب زمین نباید بیهوده رها شود.

آیت الله قربانی بیان کرد: بایستی از همه زمین های استان در راستای اشتغالزایی و خودکفایی بهره گرفت .

پیش از خطبه های نمازجمعه امروز رشت، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان ضمن گرامیداشت سالروز دهه افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و تاسیس این نهاد ، از خیران مسکن ساز خواست محرومان را رها نکنند.

محمد اکبرزاده افزود: برنامه مسکن اجتماعی از امسال تا سال ۱۴۰۰ در راستای کمک به مردم محروم در زمینه های مختلف مسکن با کمک خیران طرح ریزی شده که اجرایی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.