یزد - استاندار یزد گفت : گزارش اقتصاد مقاومتی در ۱۵۰ صفحه‌ای تهیه شده و اقداماتی که در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در یزد انجام شده در این مجموعه ذکرشده و با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های آن تدوین و در سطح ملی و استانی مشخص شد.

گزارش اقتصاد مقاومتی در یزد تدوین شده است

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، سیدمحمد میرمحمدی عصر جمعه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد اظهار داشت: گزارش اقتصاد مقاومتی در ۱۵۰ صفحه‌ای تهیه شده و اقداماتی که در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی در یزد انجام شده در این مجموعه ذکرشده و با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی، برنامه‌های آن تدوین و در سطح ملی و استانی مشخص شد.

وی از اجرای طرح تکاپو در راستای ایجاد اشتغال پایدار در یزد خبر داد وافزود: تفاهم‌نامه این طرح با حضور وزرای کار و ارتباطات امضا می‌شود.

میرمحمدی تصریح کرد: تورم امروز در کشور تک رقمی شده است، و قتی که شاخص‌های اقتصادی را بررسی کنیم، می‌بینیم که تمام شاخص‌ها به غیر از مسکن در یزد بالاتر از شاخص‌های کشوری بوده است.

استاندار با بیان اینکه یکی ازطرح هایی  مهمی که باعث  اشتغال و کسب و کار می‌شود، طرح تکاپو است خاطر نشان ساخت : در همین راستا  که امروز تفاهم‌نامه این طرح امضا می‌شود.

میرمحمدی افزود: این طرح، برنامه توسعه کسب و کار و اشتغال پایدار است، که با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد، استانداری یزد و شرکت‌های مختلف در استان اجرایی می‌شود.

تولید ناخالص یزد

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان یزد نیز گفت: تولید ناخالص استان یزد ۲۳ هزار و ۶۰۱ میلیارد تومان بوده که سرانه تولید محصول ناخالص داخلی کل استان یزد ۲ هزار و ۲۰۱ میلیون تومان بوده است.

حمیدرضا نصیری‌زاده نیز  در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: طرح تفصیلی ۹۷ پروژه اقتصاد مقاومتی در یزد تدوین شده است .

وی بررسی و تصویب بالغ بر ۹۷ طرح، پروژه و فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی در استان یزد، تهیه شناسنامه تفصیلی طرح، پروژه و فعالیت‌های مصوب ستاد استان، اقدام در جهت راه‌اندازی زیرسامانه ساترای تولیدی به صورت پایلوت در استان، اقدام جهت راه‌اندازی سامانه مدیریت یکپارچه واگذاری پروژه‌ها ازجمله دیگر فعالیت‌ها در این زمینه است.

نصیری زاده تصریح کرد: استان یزد بجر بخش ساختمان، درزمینه تولید ، حوزه‌های معدن، کشاورزی، صنعت ساخت، تامین آب و برق و خدمات از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

این مسئول با بیان اینکه الگوی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری ترسیم شده تصریح کرد: مقام معظم رهبری در این زمینه می‌فرمایند اقتصاد مقاومتی الگویی بومی و علمی برآمده از فرهنگ انقلابی و اسلامی و متناسب با وضعیت امروز و فردای کشور است.

ریئس سازمان مدیریت گفت: هر کشوری برای رسیدن به توسعه نیازمند الگوست و ما نمی‌توانیم الگوی دیگر کشورها را برای پیاده کردن در ایران استفاده کنیم و ناچاریم که حتما الگویی بومی برای اقتصاد کشور داشته باشیم.

دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: احصای بیش از ۳۸۰ پروژه عمرانی جهت واگذاری به بخش غیر دولتی و واگذاری ۸۳ پروژه تاکنون از جمله دیگر اقدامات در این حوزه است که با توجه به سهم ۸۵ پروژه‌ای استان تاکنون بیش از ۹۵ درصد از مصوبات انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری یزد  نیز در این نشست گفت: ۱۷۸ شرکت فناور در مراکز وابسته به پارک علم و فناوری در استان یزد مستقر هستند، و۸۰ موسسه فناور جدید نیزدر این پارک مستقر خواند شد .

داریوش پورسراجیان اظهار داشت: ارتقای کیفیت و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان موجود جهت دستیابی به رشد ۳۰ درصدی محصولات‌های تک از جمله مهمترین اقداماتی است که در راستای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در یزد انجام شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌های مختلف خبر داد و گفت: ۸۰ موسسه فناور جدید در پارک علم و فناوری استان یزد مستقر شده‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان یزد، توسعه کیفی و کمی منابع مالی و تسهیلات فن آفرینی و تجاری سازی، عملیاتی‌سازی فن‌بازار منطقه‌ای استان یزد، حضور فعال در عرصه بین‌الملل از طرق مختلف و توسعه مراکز توسعه فناوری کاشی و سرامیک، صنعت هوایی و هنرهای دیجیتال را از جمله اهداف و برنامه‌های این پارک برای توسعه فناوری در یزد دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.