اصفهان- شهردار اصفهان گفت: با توجه به اینکه دیپلماسی شهری پیش زمینه‌ دیپلماسی‌های رسمی بین کشورها است، توجه به تبادلات فرهنگی بین اصفهان و سنگاپور می‌تواند بستری مناسب برای توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی و بازرگانی این دو کشور باشد.

دیپلماسی شهری زمینه‌ای برای دیپلماسی‌های رسمی بین دو کشور است

به گزارش قدس آنلاین، مهدی جمالی‌نژاد در دیدار با مشاور وزیر در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور و هیات همراه وی با اشاره به اینکه اصفهان بزرگ‌ترین و تاریخی‌ترین کلانشهر از بین هشت کلانشهر ایران است، اظهار داشت: این شهر در طول تاریخ مهد اتفاقات بزرگ در کشور بوده و در بازه‌ای از زمان حاکمیت منطقه بسیار وسیعی از آسیای میانه را برعهده داشته است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در دوران مختلف تاریخی از جمله آل بویه، سلجوقیه و صفویه پایتخت کشور ایران بوده است، اضافه کرد: بسیاری از آثار تاریخی که امروز در سطح شهر اصفهان مشاهده می‌شود متعلق به دوران صفویه است ضمن اینکه در گوشه و کنار این شهر نیز آثار زیادی از دوران مختلف تاریخی مشاهده می‌شود.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه این شهر در حال حاضر یکی از خاص‌ترین شهرهای جهان است و به دلیل ویژگی‌های خاصی که دارد با ۱۵ شهر بزرگ جهان عقد خواهر خواندگی بسته است، افزود: باید توجه داشته باشیم که امروز سعی بر آن داریم تا در کنار ابنیه تاریخی که در این ظرفیت‌های گردشگری را به وجود آورده‌اند  با ایجاد جاذبه‌های جدید از جمله آکواریوم، باغ پرندگان، باغ خزندگان، باغ پروانه‌ها و دیگر مراکز تفریحی برای جذب گردشگران برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: فرهنگ و تبادلات فرهنگی بهترین ابزار برای ارتباط بین مردمان کشورهاست که نباید از این امر غافل باشیم.

جمالی‌نژاد با اشاره به اینکه با خواهر خواندگی اصفهان و سنگاپور و ایجاد دیپلماسی شهری می‌توان به توسعه روابط دو کشور ایران و سنگاپور در دیگر بخش‌ها نیز کمک کرد، افزود: در واقع دیپلماسی شهری پیش زمینه‌ای برای دیپلماسی‌های رسمی بین دو کشور است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: همچنین توجه به تبادلات فرهنگی بین اصفهان و سنگاپور می‌تواند بستری مناسب برای توسعه روابط اجتماعی، اقتصادی و بازرگانی دو کشور ایران و سنگاپور باشد.

مشاور وزیر در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپورنیز در این دیدار با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش درک متقابل بین دو کشور ایران و سنگاپور هستیم، گفت: در حال حاضر ایران و به ویژه شهر اصفهان و سنگاپور فرصت‌های زیادی برای تبادلات فرهنگی دارند که در این میان می‌توان به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

محمد مالکی عثمان با تاکید بر اینکه به دنبال افزایش درک متقابل بین دو کشور ایران و سنگاپور هستیم، ابراز داشت: در حال حاضر ایران و به ویژه شهر اصفهان و سنگاپور فرصت‌های زیادی برای تبادلات فرهنگی دارند که در این میان می‌توان به برپایی جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها اشاره کرد.

وی با بیان اینکه در سنگاپور به دنبال فناوری‌های جدید هستیم و از این رو طی چند سال اخیر نوآوری‌های زیادی در این کشور ایجاد شده است، تصریح کرد: در این زمینه نیز می‌توان از تجارب مسئولان شهر اصفهان که شهری دانش محور است بهره برداری کرد.

مشاور وزیر در امور خارجه و وزارت دفاع سنگاپور اضافه کرد: در این زمینه استفاده از پسماند برای تولید انرژی و همچنین برنامه ریزی برای تقویت جاده‌ها و کاهش ترافیک در دستور کار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.