گیلان-رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید لوله‌های G.R.P با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن در این استان خبر داد.

طرح تولید لوله‌های G.R.P در گیلان اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین ،علی منتظری صبح شنبه با اشاره به ارائه طرح‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در گیلان اظهار کرد: در شرایط حساس کنونی که کشور در مرحله گذر از تحریم‌های سنگین قرار دارد برنامه‌ریزی برای توسعه و استقرار صنایع جدید اجتناب ناپذیر است.

وی به ارائه طرح‌های مختلف صنعتی، تولیدی و بازرگانی در گیلان اشاره کرد و افزود: طرح‌های مذکور به صورت علمی و فنی تهیه و ارائه شده و با قابلیت‌های استان همخوانی دارد ضمن اینکه هدف از تهیه و تدوین این طرح‌ها معرفی فرصت‌ها و شناخت اولیه سرمایه‌گذاران از شرایط طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی در راستای توسعه صنعتی گیلان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از ارائه طرح تولید لوله‌های G.R.P با ظرفیت سالانه ۹ هزار تن در این استان خبر داد و بیان کرد: دسترسی مناسب به مواد اولیه داخلی، افزایش تقاضا و مصرف در کشور و صادراتی بودن محصول از ویژگی‌های ارائه طرح مذکور است.

منتظری با بیان اینکه برای اجرای طرح تولید لوله‌های G.R.P شهر صنعتی آستارا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: بهره‌مندی از مزایای منطقه ویژه و همجواری با مرز کشور آذربایجان به منظور صادرات محصول به کشورهای آسیای میانه از دلیل‌های اجرای طرح مذکور در آستارا است.

وی به وجود زیرساخت‌های آب، برق، گاز، تلفن و اینترنت، راه اصلی و راه فرعی در آستارا اشاره کرد و گفت: وجود بندر و منطقه ویژه اقتصادی از مزایای اجرای طرح تولید لوله‌های G.R.P در آستارا محسوب می‌شود ضمن اینکه احداث راه‌آهن در دست اجرا است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان با اشاره به نوع مواد اولیه تولید لوله‌های G.R.P، خاطرنشان کرد: ماسه سیلیسی، رزین پلی‌استر، الیاف شیشه، کربنات کلسیم، استایرن و پراکسید ـ کبالت از مواد اولیه تولید لوله‌های مذکور محسوب می‌شود و امکان تهیه تمام آنها در داخل کشور وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.