معاون نماینده روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: مسکو می خواهد تجاوز آمریکا به سوریه متوقف و مبارزه با تروریسم آغاز شود.

روسیه خواستار توقف تجاوز آمریکا به سوریه است

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از اسپوتنیک، «ولادیمیر سافرانکوف» معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان  نشست اضطراری شورای امنیت این سازمان در رابطه با سوریه اعلام کرد که آمریکا باید تجاوز به سوریه را متوقف و مبارزه با تروریسم را آغاز کند. وی تاکید کرد که روسیه آماده همکاری در این زمینه است و این مسئله را بارها اعلام کرده ایم.

نماینده روسیه از آمریکا خواست که در حل مسالمت آمیز بحران سوریه از حقوق بین المللی تبعیت کند و گفت: ما بارها به واشنگتن گفته ایم که آماده همکاری در زمینه مبارزه با تروریسم هستیم. اما آمریکا مسیر دیگری را پیش رو گرفت و این مسیر باعث به وجود آمدن تراژدی بزرگی برای ملت و کشور سوریه شد.

وی در ادامه خطاب به آمریکایی ها گفت: به فکر عواقب اقداماتتان باشید و به کارهایی که تاکنون در خاورمیانه انجام داده اید بیندیشید. اقدامات شما بر حل و فصل سیاسی مسائل تأثیر گذار خواهد بود.

گفتنی است که آمریکا پنجشنبه شب با حملات موشکی از ناوهای خود در دریای مدیترانه پایگاه «الشعیرات» سوریه در حمص را هدف قرار داد. آمریکا دلیل این اقدام خود را حمله شیمیایی دولت سوریه به غیر نظامیان در ادلب خواند و این در صورتی است که آنها هیچ مدرکی برای ادعا خود ارائه نداده اند.   

فرماندار حمص گفته است که طی حملات موشکی آمریکا ۵ نظامی و ۲ غیرنظامی کشته شده اند. طبق آمار به دست آمده از وزارت دفاع روسیه ۲ نظامی سوری دیگر نیز مفقود الاثر شده اند و ۶ نفر نیز دچار سوختگی شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.