۱۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: 517834

امیر قلعه نویی سرمربی تیم تراکتورسازی این روزها شرایط خوبی ندارد و با این تیم در بحران به سر می برد.

حقیقتی که امیر قلعه نویی نمی خواهد قبول کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرآنلاین، امیر قلعه نویی بعد از باخت به صبا در قم، درحالی که طرفدارانش داشتند صندلی های استادیوم را می شکستند، در روز عصبی بعد از باختش گیر داد به داوری. او خیلی جدی انتقاد کرد از اکبریان داور بازی و سعی کرد آذری ها را رودرروی داوری قرار دهد. البته در آن شرایط سخنی گفت که برایش دشوار می شود چون صحنه تلویزیونی خیلی نشان نمی دهد که بازیکن صبا خطای فاحشی کرده باشد. 

فارغ از آن گل اما آنچه در فوتبال ایران عوض شده و حالا تیم های موفق ایران در چند سال گذشته به پشتوانه آن توانستند موفق شوند، چیزی است که روزی خود قلعه نویی را به فوتبال ایران در مقام مربی معرفی کرد. قلعه نویی اما بعد از اولین قهرمانی به یک باور رسید که هنوز بر همان مسیر پیش می رود. او فکر می کند هزینه گزاف در فصل نقل و انتقالات و به خط کردن ستاره های اسمی متضمن قهرمانی است. فرقی ندارد مس کرمان باشد، سپاهان، استقلال یا همین تراکتورسازی.

نگاهی کنیم به تیم های موفق این روزهای فوتبال ایران. غیر از تیم ملی و نسل نویی که کی روش ساخته، نفت با جوانانش، استقلال خوزستان و فولاد به لطف همین بچه های نسل نو، استقلال به لطف بچه های زیر ۲۳ سال و پرسپولیس هم با نسل نویی که ساخته است، همه با موج نوی شان موفق می شوند. 

قلعه نویی اما هنوز اعتقادش به آنی است که خودش دارد. مدام می خواهد با فرمول خودش پیش برود. اگرچه امسال بدشانسی زیادی آورد اما همین تیمش هم کم یار اسمی ندارد. قلعه نویی مشکل مربیگری اش بی شک دردرست یا غلط بودن تصمیم داور بازی در صحنه گل دوم صبا نیست و بی شک او احساسی شده که گفته مربیگری را کنار می گذارد چون اگر به خاطر رودربایستی با او نباشد، بعید است کارشناسی بگوید داور در آن صحنه اشتباه کرده است.

او باید باور کند نسل فوتبالی عوض شده و فرمول های سنتی اش برای قهرمانی و بردن، با شلوغ کاری های یکی مثل کرار و کلی کارهای دیگری که خودش و اهالی فوتبال به آنها عادت کرده اند، جواب نمی دهند. باید باور کند دیگر این شکلی نمی تواند مربیگری کند و اگر نخواهد تغییر را بپذیرد شاید بهتر باشد پای تصمیمش بماند، همان گل دوم صبا را بهانه کند و مربیگری را کنار بگذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.