بجنورد- رئیس حوزه هنری خراسان شمالی از اجرای ۶۰ برنامه فرهنگی و هنری به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان خبر داد.

۶۰ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در خراسان شمالی اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین، وحید نمازی پیش از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران استان گفت: از این تعداد ۲۰ برنامه توسط حوزه هنری و ۴۰ برنامه توسط سایر نهادهای فرهنگی استان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی از بیستم الی بیست و هفتم فروردین‌ماه سال ۹۶ برگزار می‌شود، افزود: معرفی مصادیق هنر انقلاب اسلامی و ظرفیت و توانمندی های هنرمندان استان، مخاطب محور بودن برنامه ها ، کیفیت مطلوب و گریز از مناسبت بازی، ارتقای نشاط و شادابی اجتماعی و معرفی و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان جوان از رویکردهای اصلی برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در سال جاری است.

وی با بیان اینکه در هفته هنر انقلاب اسلامی، حوزه هنری استان اقدام به برگزاری شب‌های فرهنگی و هنری می‌کند، خاطرنشان کرد: غالب این برنامه‌ها به‌صورت متمرکز در پلاتو شمس بجنورد با حضور هنرمندان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

نمازی افتتاح دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، برگزاری نشست تخصصی انقلاب و تئاتر، تئاتر و انقلاب با حضور یکی از کارشناسان مطرح کشور، اجرای نمایش صحنه‌ای «پشت کلانتری» در بجنورد و اسفراین، اجرای نمایش صحنه‌ای «خنکای ختم خاطره» در بجنورد و شیروان و تجلیل از فعالان هنری نمایش استان را ازجمله برنامه‌های اجرایی در هفته هنر انقلاب اسلامی از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری خراسان شمالی عنوان کرد.

وی ادامه داد: همچنین در این هفته واحد موسیقی حوزه هنری استان برنامه‌هایی از قبیل رونمایی از آلبوم سرود نیایش، تجلیل از فعالان عرصه موسیقی استان و نشست پژوهشی موسیقی و انقلاب، انقلاب و موسیقی نیز برگزار می شود.

نمازی تصریح کرد: واحد هنرهای تصویری حوزه هنری خراسان شمالی نیز هم همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی اقدام به اکران فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی ۱۰۰ ثانیه‌ای و رویش، برگزاری ورک شاپ از ایده تا اجرا، تجلیل از فیلم سازان و هنرمندان فعال این واحد می‌کند.

وی برگزاری جلسه شعر طنز حلقه رندان با حضور شاعران طنزپرداز کشوری، برگزاری شب خاطره آرزوی دیدار و رونمایی از کتاب خانم منصورخانی را از جمله برنامه‌های واحد آفرینش های ادبی و ادبیات پایداری حوزه هنری استان برشمرد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی در بخش دیگری با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال جاری گفت: اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و اشتغال زمانی تحقق می یابد که خواسته مقام معظم رهبری به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

نمازی با بیان اینکه ابزار تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، حمایت از کالای داخلی و ایجاد اشتغال ، توجه به فرهنگ و هنر است، اظهارداشت: تحقق این شعار نگاه مدیریتی مسئولین زیربط ، هنرمندان و استفاده از ظرفیت های فرهنگی و هنری را می طلبد.

وی در ادامه اولویت کاری حوزه هنری خراسان شمالی را در سال جاری تدوین دانش نامه فرهنگ و تمدن استان برشمرد و افزود: این دانش نامه به معرفی استان ، مرجع سازی و استقلال هویت  و غنی سازی فرهنگ عامه استان کمک خواهد کرد.

وی احداث پردیس سینمایی، راه اندازی استادیو صدا در حوزه هنری و توجه به تولیدات هنرمندان را از دیگر برنامه های حوزه هنری استان در سال جاری عنوان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.