شهر کرد- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با تمام زحمات کشیده شده نمی‌توانیم بگوییم نرخ بیکاری این استان کاهش پیدا کرده و هم‌اکنون این نرخ به بالای ۲۰ درصد رسیده است.

لزوم توجه به طرح توسعه روستایی/ نرخ بیکاری در چهارمحال و بختیاری بالای ۲۰ درصد است

به گزارش قدس آنلاین، قاسم سلیمانی دشتکی پیش از ظهر شنبه در کارگروه هماهنگی اقتصادی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: مباحثی با مقامات بنیاد برکت مطرح شد که محرومیت‌زدایی تنها ساخت مسجد، مدرسه و... نیست، ایجاد اشتغال هم فاکتور مهمی در بحث محرومیت‌زدایی در روستاها است.
وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب و افت سفره‌های زیرزمینی دو بحثی است که در شهرستان لردگان با آن مواجه هستیم افزود: بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری مباحث پیشنهادی خود در خصوص طرح‌های اشتغال‌زایی را آماده کنند تا به بنیاد برکت ارایه شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مددجویان کمیته امداد را باید خودکفا شوند و اشتغال پایدار برای آن‌ها ایجاد کرد ادامه داد: با کمک‌های دولت سرانه مددجویان امسال سه برابر شده است.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازای استخدام هر یک از مددجویان کمیته امداد مبلغ ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بلندمدت قرض الحسنه اعطا می‌کند، عنوان داشت: لذا کارگاه‌هایی که در این استان راکد هستند و بانک‌ها به سختی تسهیلات به آن‌ها پرداخت می‌کند را به این کمیته معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: مجریان ذی‌صلاح در ساخت و ساز مسکن و ساختمان‌سازی‌ها بکار گرفته شوند، منظور از مجری ذی‌صلاح نیروهای جوان متخصص دارای مجوز از سازمان نظام مهندسی یا راه و شهرسازی هستند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: به دلیل اینکه نرخ بیکاری در این استان بالا است با موافقت سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد لایحه‌ای از سوی این استان آماده شود و برای تصویب به هیات دولت ارایه شود.
سلیمانی دشتکی به اجرایی نشدن برخی مصوبات سفر رییس‌جمهور که در راستای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، بنیادها، نهادها و... در چهارمحال و بختیاری بودند اشاره و اضافه کرد: با این وجود هر زمان که از مسوولان استانی در خصوص اجرایی شدن این سرمایه‌گذاری‌ها سوال شد عنوان کردند که همه چیز آماده است ولی تازه متوجه شدیم که هیچ چیزی آماده نیست.
وی با بیان اینکه در طرح توسعه روستایی می‌توان اقدامات خوبی انجام داد گفت: زیرساخت‌ها در اکثر روستاها فراهم شده و باید برای اشتغال روستاییان تلاش بیشتری داشته باشیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری یادآور شد: با تمام زحمات کشیده شده نمی‌توانیم بگوییم نرخ بیکاری این استان کاهش پیدا کرده و هم‌اکنون این نرخ به بالای ۲۰ درصد رسیده است، همچنین نرخ مشارکت در این استان بالای چهار درصد است، افزایش نرخ بیکاری یک اشکال است در استان که نمی‌توان منکر آن شد.
سلیمانی دشتکی با تاکید بر اینکه باید به دنبال سرمایه‌گذار باشیم ولی شرایط بر عکس شده و سرمایه‌گذار به دنبال مقامات دولتی است افزود: در حال حاضر دیگر جای تامل و درنگ نیست و زمان اقدامات عملی و اجرایی است مدیران به صورت جدی به دنبال اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها باشند چراکه به هر دلیلی نرخ بیکاری بالا باشد مدیران دستگاه‌های اجرایی مسئول هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.