بیست‌وسومین همایش «اعجاز علمی قرآن و سنت نبوی» دانشگاه «جنوب الوادی» واقع در استان «قنا»ی مصر، ۱۷ فروردین‌ماه به کار خود پایان داد.

همایش اعجاز علمی قرآن کریم در مصر برگزار می شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  بیست‌وسومین همایش دانشگاه «جنوب الوادی» مصر روز دوشنبه، ۱۴ فروردین‌ماه سال جاری با همکاری انجمن جهانی اعجاز علمی قرآن و سنت آغاز شد وروز ۱۷ فروردین ماه به کار خود پایان داد.

این همایش با نظارت «خالد عبدالغفار»، وزیر آموزش عالی مصر و «عباس منصور»، رئیس دانشگاه جنوب‌الوادی برگزار شد و اساتید و صاحب‌نظران مصری با حضور در این همایش، مقالاتی درباره حوزه‌های مختلف اعجاز علمی قرآن ارائه دادند.

«محمود عارف»، دبیر همایش در این باره گفت: سلسله همایش‌های اعجاز علمی قرآن و سنت دانشگاه «جنوب الوادی» با هدف فعال‌سازی اوامر و نواهی وارده در قرآن کریم و ضرورت تبیین جوانب اخلاقی دین مبین اسلام برگزار می‌شود.

همچنین، در حاشیه بیست‌وسومین همایش اعجاز علمی قرآن و سنت در این دانشگاه، یک مسابقه قرآنی ـ دینی ویژه دانشجویان استان‌های مختلف مصر برگزار شد که در آن شرکت‌کنندگان در رشته‌های حفظ کامل قرآن کریم، حفظ ۱۵ جزء، حفظ کتاب اربعین نووی(شامل چهل و دو حدیث که روایان مختلف از قول پیامبر (ص) نقل کرده‌اند) و ابتهالات دینی به رقابت پرداختند.

نفرات برتر رشته‌های مختلف این مسابقه در روز پایانی همایش به همراه شماری از اساتید دانشگاه‌های مصر تجلیل شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.