برای نخستین بار در طول فعالیت ۱۷ ساله صندوق کارآفرینی امید، میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در سال ۹۵ بیش از بخش های خدمات و کشاورزی بود.

افزایش ۵۵ درصدی تسهیلات پرداختی صندوق کارآفرینی امید به بخش صنعت

  به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از روابط عمومی صندوق کارآفرینی امید، اصغر نوراله‌زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با بیان اینکه برای نخستین‌بار در طول فعالیت ۱۷ ساله صندوق کارآفرینی امید، میزان پرداخت تسهیلات به بخش صنعت در سال ۹۵ بیش از بخش‌های خدمات و کشاورزی بود، به نحوی که در این سال اعتباری بالغ بر ۴۸۹ میلیارد تومان به بخش صنایع خانگی، خرد و کوچک اختصاص پیدا کرد.

نوراله زاده افزود: در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری، نرخ رشد تسهیلات پرداختی به حوزه صنعت را نسبت به سال ۹۴ بالغ بر ۵۵ درصد برشمرد و افزود: بیش از ۴۸۹ میلیارد تومان اعتبار در بخش صنعت به ۳۶۴۲۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات پرداخت شد که از لحاظ ریالی بالغ بر ۵۵ درصد افزایش پرداختی و از لحاظ تعداد وام‌گیرندگان بیش از ۸۷ درصد رشد دارد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در ادامه به سیاست‌های حمایتی صندوق که در گذشته بیشتر شامل حوزه خدمات می شد اشاره کرد و گفت: پرداخت تسهیلات به حوزه خدمات در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ با کاهش بیش از ۱۷ درصدی در مبلغ پرداختی، به ۴۸۱ میلیارد تومان رسید که به تعداد ۲۲۸۰۰ نفر متقاضی دریافت تسهیلات در این حوزه پرداخت شد.

وی ادامه داد: در حوزه پرداخت تسهیلات به خدمات نیز شاهد کاهش ۲۶ درصدی در تعداد وام گیرندگان بودیم که این امر نشان دهنده حمایت بیشتر صندوق از طرح‌های کسب و کار در حوزه صنایع خانگی، خرد و کوچک است که در راستای اقدام و عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵ طراحی و اجرا شد.

نوراله‌زاده در ادامه با اشاره به پرداخت بیش از ۱۲۷ میلیارد تومان تسهیلات در سال ۹۵ به حوزه کشاورزی، گفت: صندوق کارآفرینی امید با شعار هر روستا یک محصول و هرخانه یک کارخانه برای تحقق روستای بدون بیکار که با استقبال و همراهی دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه شد موفق شد به تعداد بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ متقاضی کسب و کار روستایی وام قرض الحسنه پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در پایان با اشاره به مقبولیت عملکرد صندوق کارآفرینی امید در سال ۹۵ نزد دولتمردان، نمایندگان مجلس و متقاضیان، اظهار امیدواری کرد در سالجاری با ادامه روند سیاست‌های مناسب اتخاذ شده، شاهد اجرای بیش از پیش منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید- اشتغال باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.