وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با یک نشریه آلمانی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت آلمان در قبال اروپا گفت که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا شکاف بزرگی را در بودجه این اتحادیه ایجاد می‌کند.

انتقاد گابریل از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس،«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان خواستار پیگیری نقش قدرتمند اروپا در سیاست‌های اجتماعی شد. این موضوعی است که دفتر صدراعظم آلمان با آن مخالف است.

وی در گفت‌وگو با نشریه آلمانی «اشپیگل» از نوعی تنش ایدئولوژیک سخن گفت که می تواند در مبارزات انتخاباتی آتی خود را نشان دهد.

وزارت خارجه آلمان پیشنهاد داده است که در بودجه آتی اتحادیه اروپا مبالغ بیشتری برای آموزش و تحقیقات، توسعه مناطق کمتر توسعه یافته و مقابله با بیکاری جوانان در نظر گرفته شود.

گابریل در این مورد گفت: «ما سوسیال‌دموکرات‌ها از اینکه  افراد در اتحادیه اروپا دارای سطح زندگی برابری باشند حمایت می‌کنیم اما محافظه‌کاران (سوسیال‌مسیحی و دموکرات‌مسیحی) خواستار رقابت هستند.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «اینکه محافظه‌کاران مدعی شده‌اند که اروپای قوی به معنی بدهی‌های بیشتر و یا پول کمتر برای آلمان است. خروج بریتانیا از اروپا شکافی در بودجه اتحادیه اروپا ایجاد می‌کند.»

گابریل که وی هم از حزب سوسیال‌دموکرات است اعلام کرد که در انتخابات پارلمانی حتما سیاست‌های مربوط به اروپا یکی از مهمترین مسایلی خواهد بود که این حزب به آن می‌پردازد.

انتخابات پارلمانی آلمان 24 سپتامبر (2 مهرماه) برگزار می‌شود.
 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.