وزیر خارجه اردن تاکید کرد که بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و آمریکا و روسیه باید برای حل این بحران با یکدیگر گفتگو کنند.

آمریکا و روسیه باید برای حل بحران سوریه با یکدیگر گفتگو کنند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از المیادین، وزیر خارجه اردن در سخنانی بر لزوم حل بحران سوریه که بیش از ۶ سال به طول انجامیده است، تاکید کرد.

در همین راستا، «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تصریح کرد: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و آمریکا و روسیه باید برای حل این بحران با یکدیگر گفتگو کنند.

وی پیشتر نیز گفته بود: باید بر اساس قطعنامه های بین المللی برای حل بحران سوریه راهکارهایی حاصل شود و بر ضرورت حل سیاسی این بحران توافق وجود دارد. باید تروریسم را از کشورهای خود ریشه کن کنیم. چالش های مشترک ایجاب می کند که برای حل آن ها به صورت مشترک کار کنیم.

پیش از این نیز رئیس کمیته امنیتی- دفاعی مجلس سنا روسیه تاکید کرده بود آمریکا حرف آخر را در صحنه جنگ سوریه نمی زند و برای حل بحران این کشور نیازمند همکاری با مسکو است.

گفتنی است، روز گذشته دو ناو آمریکایی مستقر در دریای مدیترانه اقدام به شلیک ۵۹ موشک به پایگاه هوایی الشعیرات در استان حمص سوریه کردند.

در پی این اقدام آمریکا، روسیه در ابتدا توافق خود با آمریکا در خصوص هماهنگی پرواز بر فراز سوریه را لغو کرده و سپس وزارت دفاع روسیه نیز همکاری با پنتاگون را به حال تعلیق درآورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.