سخنگوی وزارت خارجه کشورمان گفت: پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان نشان دهنده عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اتهامات پادشاه اردن به جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه با یک روزنامه آمریکایی، این اظهارات را نسنجیده و سخیف توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: به نظر می رسد پادشاه اردن در تعریف تروریسم دچار یک اشتباه راهبردی و اساسی است و تعابیر به کار رفته در اظهارات ایشان به سادگی نشان دهنده بی مایه گی و عمق اندک نگاه وی به تحولات منطقه است. صواب آن است که ایشان در ابتدا به آمارهای رسمی منتشر شده از تروریست های اردنی که به داعش و دیگر گروههای خونریز و جاهل می پیوندند اندک توجه و نگاهی داشته باشد و سپس درباره ایران که در خط مقدم مبارزه با تروریسم‌ و افراطی گری و برای تحکیم امنیت تمام منطقه تلاش و مجاهدت می کند، اظهار نظر کنند.

قاسمی ضمن یادآوری مشکلات مستمری که با جعل رژیم نامشروع صهیونیستی گریبانگیر جهان اسلام و کشورهای منطقه شده است، تأکید کرد: اعلام حمایت از امنیت این رژیم اشغالگر که عملاً به معنای ناامنی تمامی منطقه است و طرح قیاس های بی اساس و طنز آلود میان ایران و سرکردگان گروههای تروریستی، آن هم از سوی پادشاه یک کشور عربی و اسلامی، شوربختانه گویای وضعیت بغرنج  و اسفباری است که این منطقه در آن به سر می برد.

وی ادامه داد: بی شک بخش مهمی از  وضعیت موجود منطقه نتیجه نگاه های اشتباه سیاستمداران  برخی کشورها به روندهای سیاسی و اتخاذ سیاست های مخرّب و غلطی است که در نهایت می تواند تمام منطقه را به ورطه ناامنی و بی ثباتی بیشتر  سوق دهد. برای کمک به امنیت، ثبات و وحدت در منطقه  بهتر آن است که ایشان نیز اندک زمانی را به مطالعه منطق، تاریخ و جغرافیای منطقه اختصاص دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.