گرگان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: گلستان توانسته رتبه خود را در کشور ارتقاء دهد و با توجه به فعالیت‌های خود به درآمدزایی خوبی رسیده که این درآمد در جهت توسعه، هزینه پست و حقوق همکاران و خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

اجرای طرح جی‌نف در همه شهرهای کشور/ گلستان در زمینه فعالیت های پستی توانسته رتبه خود را در کشور ارتقاء دهد

به گزارش قدس آنلاین، محمود واعظی شامگاه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پروژه‎های ارتباط و فناوری اطلاعات استان گلستان در شرکت پست در جمع خبرنگاران اظهار داشت: قانون جدید پست و برنامه ششم ماموریت‌های مهمی را به شرکت ملی پست واگذار کرده که در تلاش هستیم که در سال ۹۶ با توجه به آغاز برنامه ششم آن را اجرایی کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: یکی از برنامه‌های مهم نشان مکان محور یا جی نف است که در سراسر کشور آغاز شده و در گذشته ۶ شهر کشور به عنوان پایلوت صورت گرفت.

وی تصریح کرد: با همه جدیت در نظر داریم این برنامه را در همه شهرهای کشور انجام دهیم و به دنبال آن به صورت موازی در روستاها نیز آغاز کنیم.

واعظی بیان داشت: فعالیت دیگر در پست، تجارت الکترونیک است که با توجه به ترافیک سنگین، مشکلات رفت و آمد، مشکلات محیط زیست و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در کلان شهرها و شهرهای بزرگ، تجارت الکترونیک می‌تواند ضمن صرفه جویی در وقت، با قیمت مناسب نیازهای مردم را مهیا کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: در کنار این فعالیت‌ها، پست لجستیک نیز می‌تواند دارای جایگاه ویژه باشد که با امکانات گسترده پست در سراسر کشور می‌توان از این فعالیت استفاده بهینه کرد.

واعظی با اشاره به هاب پستی گفت: ایران دارای موقعیت ویژه از لحاظ جغرافیایی و همسایگی در منطقه است و می‌تواند با هاب پست با کشورهای منطقه ارتباطات گسترده ایجاد کند که در این زمینه موافقت‌نامه‌ها و تفاهم نامه‌هایی با کشورهای همسایه منعقد کرده تا فعالیت جدیدی از پست ارائه شود.

وزیر  ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: امیدواریم با تحرک پستی و تجهیزات IT و بستر خدمات آن بتوانیم در بخش درآمدزایی که بخش مهمی است، تحول ایجاد کنیم.

وی افزود: خوشبختانه با فعالیت‌های انجام شده در استان گلستان از طرف اداره کل پست، استان توانسته رتبه خود را در کشور ارتقاء دهد و استان با توجه به فعالیت‌های خود به درآمدزایی خوبی رسیده که این درآمد در جهت توسعه، هزینه پست و حقوق همکاران و خرید تجهیزات هزینه خواهد شد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: شرکت پست اعتبار چندانی در گذشته نداشت و هزینه‌ها از محل درآمدهای خود بود و کمتر از دولت درآمد می‌گرفت به صورتی که در ابتدای این دولت ۳۳۵ میلیارد تومان زیان انباشته شده داشتیم و به پیمانکارها بدهکار بودیم که با تلاش‌های بسیار همکاران در سراسر کشور، همه زیان‌های انباشته شده و بدهی‌ها پرداخت شد.

وی اظهار داشت: ساختمانهای نیمه تمام که به علت کمبود اعتبار بلاتکلیف بودند تکمیل شد و توانستیم ساختمان‌های جدیدی احداث کنیم و آنچه که از طریق پست درآمدزایی شود در داخل پست برای خرید تجهیزات و حقوق همکاران هزینه خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.