۲۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 518192

پارکینگ تعمیرگاه (پایانه) قطارهای خط ۴ مترو با حضور شهردار تهران افتتاح شد.

افتتاح پارکینگ تعمیرگاه (پایانه) خط ۴ مترو

به گزارش «قدس آنلاین»،  این پایانه ۱۶ هکتار است و قابلیت پارک ۲۰ قطار را دارد در این پایانه نگهداری، تعمیرات، شستشو و پارک قطار صورت می گیرد و با افتتاح آن سرعت خدمات رسانی به مسافران افزایش می یابد.  

هر یک از خطوط مترو یک یا دو پایانه دارد که در خط ۴ نیز علاوه بر پایانه ای که امروز افتتاح شد پایانه اکباتان هم افتتاح خواهد شد.  

پیش از تجهیز ساختمان های پایانه شهید کلاهدوز، قطارهایی که مشغول سرویس دهی در خط ۴ متروی تهران بودند برای انجام تعمیرات دوره ای به ناچار از خط ۴ خارج و به تعمیرگاه های موجود در سایر خطوط تهران اعزام می شدند.  

این امر نه تنها سرویس دهی سریع به قطارهای این خط را مختل می کرد، بلکه امکان کاهش سرفاصله اعزام قطارها را به دلیل نبود محلی مناسب برای پارک قطارها را فراهم نمی آورد.  

با تجهیز و ساخت سوله های تعمیرگاهی پایانه شهید کلاهدوز امکان انجام تعمیرات ادواری بر روی قطارهای این خط امکان پذیر خواهد شد و به دلیل تخصیص فضای مناسب برای پارک ۲۰ رام قطار در این سالن، مشکل تأمین قطارهای مورد نیاز برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۴ میسر خواهد شد.  

خط ۴ متروی تهران به طول ۲۲ کیلومتر با ۲۰ ایستگاه، شرقی ترین بخش تهران را از طریق خیابان های پیروزی، انقلاب و آزادی به غربی ترین بخش آن (ایستگاه ارم سبز) متصل می کند.  

خط ۴ متروی تهران ظرفیت جابجایی ۴۵ هزار مسافر را در هر ساعت دارد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.