رشت- مدیرعامل سازمان آتش نشانی رشت گفت: اتصال در سیستم سیم کشی برق علت ۳۵ درصد آتش سوزی ها در منازل مسکونی در سال گذشته بوده است.

۳۵ درصد آتش سوزی ها در سال گذشته در منازل مسکونی رخ داد

به گزارش قدس آنلاین، بابک رمضانی فرسودگی ساختمان ها و سیم کشی برق منازل مسکونی را مورد اشاره قرار داد و افزود: وقتی ما در خانه لوازم خانگی جدید قرار می دهیم می بایست متناسب با آنها سیم کشی ساختمان را نیز سامان ببخشیم در سال گذشته ۳۵ درصد از آتش سوزی منازل مسکونی، ۳۱ درصد از حریق های تجاری بعلت فرسودگی و اتصال در سیستم سیم کشی برق بوده که بسیاری از این اتصالات در پی بی توجهی شهروندان در زمینه بروز اتصالات کوچک و هشدار دهنده است .

وی با بیان اینکه در گذشته آتش نشانان و تیم های امداد و نجات در مجموع ۳ هزار و ۹۱۲ مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان ارایه دادند،افزود:این آمار نشان دهنده ۱۳ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ است.

تنها ۱۷ و نیم درصد از خانه های آتش گرفته بیمه آتش سوزی بوده اند

رمضانی با اشاره به ۴۷۳ مورد آتش سوزی منازل مسکونی در سال گذشته اظهار کرد:تنها ۸۳مورد از این خانه ها دارای بیمه آتش سوزی بودند که به تبع آن مالکانشان توانستند جبران خسارت کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه  ۸۲.۵ درصد از مالکین خانه های آتش گرفته فاقد بیمه آتش سوزی بوده اند، تاکید کرد:به شهروندان توصیه می شود بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و اماکن تجاری را همانند بیمه خودرو بسیار جدی بگیرند تا عاملی برای جبران خسارات ناشی از حوادث احتمالی باشد .

وی در ادامه به دیگر ماموریت های سازمان آتش نشانی مانند حوادث درآسانسور،تصادفات خودرویی،سوانح غرق شدن در رودخانه،برق گرفتگی،خارج کردن حلقه انگشتری از دست،سقوط از ارتفاع،ریزش آوار و غیره اشاره کرد و گفت:پس از آتش سوزی علفزارها و ضایعات به تعداد ۷۰۸ مورد و منزل مسکونی با تعداد ۴۷۳ مورد؛ حادثه آسانسور با ۲۹۳ مورد، گیر کردن حلقه انگشتری و اعضای بدن ۱۷۴ مورد و محبوس شدن در اماکن با ۱۹۷ مورد بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده اند .

پیشگیری بهتر از درمان است

وی در پایان آموزش نکات ایمنی و آتش نشانی در گروه های مختلف مردم و بازدید دوره ای از اماکن تجاری، درمانی و مجتمع های مسکونی را از دیگر اقدامات سازمان آتش نشان برشمرد و گفت:آموزش و نهادینه کردن نکات و موارد ایمنی در اقشار مختلف مردم بخصوص کودکان تاثیر به سزایی در کاهش حوادث و پیشگیری از گسترش آن خواهد داشت که سازمان آتش نشانی به جدیت همانند سال های گذشته به این رسالت سازمانی می پردازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.