اهواز-معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان گفت: امسال در سه مرحله مؤلفان کتب درسی را دعوت و برای معلمان در رشته ها و دروس مختلف کارگاه های آموزشی برگزار کنند. اعتقاد داریم که دانش افزایی نیروی انسانی هرچقدر بیشتر باشد قطعا نتیجه بخشی بهتری را نیز به دنبال دارد.

خوزستان در حوزه فنی و حرفه ای رتبه اول را در کشور دارد

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین جمشید کمایی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع بررسی موفقیت استان در شاخص کنکور که امروز در سالن امام سجاد(ع) این اداره کل برگزار شد، بابیان اینکه در حوزه فنی و حرفه ای در ارتباط با شیب پیشرفت (درصد قبولی و میانگین نمره) رتبه اول را در کشور دارا هستیم اظهار کرد: در رشته علوم تجربی و علوم انسانی رتبه دوم کشوری، ریاضی فیزیک رتبه پنجم و در مجموعه کشوری  نیز در همه گروه ها و دروس رتبه دوم و همچنین در زمینه درصد قبولی رتبه سوم را کسب کردیم.

وی بااشاره به اینکه سال تحصیل گذشته در کل کشور از نظر درصد قبولی توسعه سه صدمی داشته افزود: ولی رشد خوزستان ۳ و ۸۲ دهم درصد بوده که در میانگین نمره کشور دو صدم افت داشته اما در خوزستان نیم نمره افزایش داشتیم.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان  درخصوص با تغییرات کتب گفت: در حوزه تغییرات کتب کلیه کتاب های دوره ابتدایی تغییر و دوره های آموزشی متناسب با تدریس را به معلمان ارائه دادیم.

کمایی ادامه داد:سال آینده کتب پایه ۱۱ و سال ۹۷ نیز  کتب پایه ۱۰ را تغییر می دهند و برای کتب دوره ۱۰ و قبل آن نیز مدرسانی را به تهران اعزام و پس از دریافت آموزش های لازم به استان برگشته و سایر دبیران را نیز آموزش می دهند.

وی بیان اینکه تا سه سال پیش فقط در ۱۱ منطقه آموزش و پرورش استان پژوهش سرا داشته ایم افزود: از آن پس تا کنون نیز این تعداد به ۴۰ پژوهش سرا ارتقاء یافته است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خوزستان همچنین در خصوص جایگاه های پژوهشسرا استان در سطح کشور اظهار کرد: در نمایشگاه محیط زیست کشور نیز پژوهشسرای رامشیر به عنوان تنها نماینده دانش آموزی حضور پیدا کرده بود و همچنین پژوهش سرای ناحیه دو اهواز نیز رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

کمایی بابیان اینکه دانش آموزانی که شهریور ماه در پایه سوم نتوانستند دیپلم خود را بگیرند اضافه کرد: باید به مدارس بزرگسالان رفته و یا به صورت غیرحضوری در دی ماه امتحان و پس از قبولی به پیش دانشگاهی بروند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.