بجنورد- رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی خراسان شمالی با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداران برای سوء استفاده از حساب تلگرام کاربران، نسبت به تغییر رمز عبور شخصی در صورت واگذاری مالکیت سیمکارت هشدار داد.

حساب تلگرام خود را در صورت واگذاری مالکیت سیمکارت تغییر دهید

به گزارش قدس آنلاین،  سرهنگ علی اعتمادی با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی تلفن همراه به ویژه تلگرام روز به روز همه گیر تر می شوند حضور در این شبکه ها چندان ایمن نیست و مشکلاتی را برای کاربران ایجاد می کند.

این مقام انتظامی به آسیب شبکه های اجتماعی تلگرام اشاره کرد و افزود: دوری از جمع خانواده، وابستگی روانی، عدم رعایت حریم های خانوادگی و بی خوابی از جمله این آسیب ها است.

وی با بیان اینکه گسترش اینترنت در جامعه فرصت هایی برای افزایش آگاهی افراد و حتی ایجاد اشتغال برای برخی از افراد شده است، خاطر نشان کرد: رسانه های نوین، دارای آسیب های بسیار مهم روانی هستند که می توانند زمینه و بستر مناسبی را برای جنگ نرم ایجاد کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی با اشاره به ترفند جدید کلاهبرداران برای سوء استفاده از حساب تلگرام کاربران، نسبت به تغییر رمز عبور شخصی در صورت واگذاری مالکیت سیمکارت هشدار داد.

سرهنگ"اعتمادی" با اشاره به اینکه نرم افزار تلگرام برای فعالسازی حساب، از روش ارسال کد فعالسازی به شماره سیمکارت استفاده می کند، گفت: در صورت تغییر مالکیت سیمکارت، مالک جدید ممکن است بتواند به حساب تلگرام صاحب سیمکارت دسترسی پیدا کند.

وی بیان داشت: برای پیشگیری از این مشکل، توصیه می شود در تنظیمات امنیتی تلگرام(Privacy and Security)، گزینه(تایید دو مرحله ای)(Two - step Verification) را فعال کنید.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با این روش، یک رمز عبور شخصی برای حساب تلگرام تعیین می شود که برای ورود به تلگرام از یک دستگاه جدید، نیاز به وارد کردن این رمز عبور خواهد بود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان خاطرنشان کرد: در صورت واگذاری سیمکارت به شخص دیگر حتما حساب تلگرام را از طریق ( Delete Account) حذف کنید تا مالک جدید سیمکارت به تلگرام شما دسترسی نداشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.