یزد- رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: با افزایش مراکز مشاوره خانواده ، بطور متوسط ۳۵ درصد پرونده های ارجاعی به این مراکز منجر به سازش می شود.

۳۵ درصدی پرونده های طلاق ارجاعی به مراکز مشاوره یزد به سازش ختم شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حبیبی اظهارداشت: مراکز مشاوره خانوده یزد که با همکاری معاونت اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و بهزیستی استان تحت قالب مرکز تحکیم بنیان خانواده مشغول خدمت به خانواده های در آستانه طلاق هستند با ارائه مشاوره های مذهبی، روانشناسی، حقوقی و ... در کاهش طلاق نقش حائز اهمیتی را ایفا کردند .

وی به نقش اثر گذار آموزش مهارت های زندگی در استحکام و تداوم زندگی مشترک زوج های جوان اشاره کرد و افزود: بسیاری از اختلافات در زندگی زوجین، ناشی از عدم آموزش مهارت های زندگی است و چنانچه بتوان آموزش مهارت های زندگی را در مقاطع مختلف الزامی کرد بدون تردید در کاهش آمار طلاق گام اساسی برداشته خواهد شد .

این مقام قضایی به ضرورت حفظ امنیت و آرامش مردم به عنوان سنگ بنای پیشرفت و تعالی استان اشاره کرد و گفت: استان یزد از جمله استان های بسیار آرام کشور است و اگر مواردی هم بوده که به امنیت مردم لطمه زده و خاطر جامعه را جریحه دار کرده است سعی شده است با همت و کار مضاعف مجموعه های امنیتی، انتظامی و قضایی به سرعت و جدیت مورد رسیدگی قرار گیرد که پرونده قتل زرگر یزدی از همین مسائل بود که در مقوله کشف، شناسایی، دستگیری و مجازات با تلاشی که صورت گرفت بی نظیر بود و این هم مورد رضایتمندی مردم قرار گرفت.

وی از روند رو به کاهش پرونده های کیفری وارده به دادسراهای استان از سال ۹۲ تا سال گذشته یاد کرد و خاطرنشان ساخت: کاهش ۷۲ هزار پرونده کیفری وارده به دادسرا در سال ۹۲ به ۵۶ هزار پرونده در سال ۹۵ نشان از نتیجه دادن فعالیت های پیشگیرانه و سایر اقدامات قضایی دارد.

رئیس کل دادگستری استان با اشاره به  نقش حائز اهمیت دستگاه قضایی در مبارزه با قاچاق تصریح کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و تلاش برای اجرایی شدن شعار سال، یکی از مهمترین مسائل برخورد قاطع قانونی با پدیده شوم قاچاق است که یکی از آفات مهم اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نیز محسوب می گردد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.