پلیس سوئد از بازداشت ۷ نفر در ارتباط با حمله تروریستی اخیر در مرکز شهر استکهلم خبر داد.

پلیس سوئد: ۷ نفر در ارتباط با حمله تروریستی استکهلم بازداشت شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، پلیس سوئد ۷ نفر در ارتباط با کامیونی که دو روز گذشته با زیرگرفتن مردم در شهر استکهلم پایتخت سوئد موجب کشته شدن ۴ نفر و مجروح شدن دست کم ۱۲ فرد دیگر شده بود را مورد بازجوئی قرار داد.

پلیس سوئد در این رابطه  اعلام کرد: در چارچوب تحقیقات در خصوص حمله با کامیون ربوده شده به مرکز خریدی پر جمعیت در شهر استکهلم سوئد، ۷ نفر بازداشت شده اند و بازجویی از آنها در جریان است.

منابع پلیس سوئد در ادامه از ارائه اطلاعات بیشتر در این باره خودداری کرده؛ اما گفتند که شواهد زیادی وجود دارد که مظنون ازبک ۳۹ ساله راننده کامیون ربوده شده بوده است.

این در حالیست که روز گذشته منابع آگاه در پلیس سوئد به رسانه SVT اعلام کردند که یک بمب منفجر نشده را در کیسه ای در کامیون مذکور پیدا کرده اند.

«دَن الیاسون» (Dan Eliasson) رئیس پلیس محلی با تأئید این خبر اعلام کرد که پلیس دو روز پیش شی مشکوکی را در زیر صندلی راننده این خودرو کشف کرده بود و احتمال می داد این شی بمب باشد؛ لذا به بررسی دقیق آن پرداخت.

لازم به ذکر است، دیروز نیز شبکه تلویزیونی «اس‌وی‌تی» سوئد به نقل از منابع نزدیک به پلیس گزارش کرد که یک فرد مظنون دیگر در رابطه با حمله شب گذشته در یکی از محله‌های شمال استکهلم بازداشت شده و تحقیق از این دو نفر در جریان است.

گفتن است، عصر دو روز گذشته فردی در یکی از خیابان‌های پر رفت و آمد مرکز استکهلم با کامیون، شماری از عابران را زیر گرفت و پس از برخورد با یک فروشگاه متوقف شد.

دادستان استکهلم بامداد دیروز اعلام کرد که مردی که نخست‌ وزیر سوئد، بازداشتِ او را تائید کرده بود، مظنون به انجام عملیات تروریستی و قتل است و مأموران تا روز سه‌ شنبه فرصت دارند او را بازجویی کنند.

در همین حال کنترل مرزهای سوئد نیز شدت گرفته است. به گفته‌ دفتر نخست وزیر سوئد در ۱۰ روز آینده خروج از مرزهای سوئد تحت کنترل شدید خواهد بود.

به نوشته دویچه وله، تروریست‌ های داعش بارها از هواداران خود خواسته‌ اند از کامیون به عنوان سلاح استفاده کنند و در شهرهای مهم اروپایی دست به عملیات بزنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.