۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۳
کد خبر: 518452

اکسپرس نوشت پس از حمله آمریکا به سوریه و هشدار تهران و مسکو به واشنگتن درباره هرگونه تهاجم نظامی به دمشق، نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی سوم افزایش یافته است.

نگرانی‌ها درباره وقوع جنگ جهانی سوم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه انگلیسی اکسپرس با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: پس از حمله موشکی آمریکا به سوریه، ایران و روسیه تهدید کردند تهاجم نظامی آتی واشنگتن علیه دمشق را بی‌پاسخ نخواهند گذاشت.

 در ادامه گزارش آمده است: این دو کشور و متحدان‌شان با صدور بیانیه‌ای مشترک، اعلام کردند حمله موشکی آمریکا (به پایگاه الشعیرات) سوریه عبور از خط قرمز بود و افزودند: ما تهاجم [علیه سوریه] را بی‌پاسخ نخواهیم گذاشت. 

 نگارنده مطلب پس از اشاره به افزایش تنش‌های میان واشنگتن و مسکو بر سر منطقه خاورمیانه، می‌افزاید: «حسن روحانی»، رئیس‌جمهور ایران، با محکومیت حمله هوایی آمریکا به سوریه، خواستار تحقیقات بین‌المللی درخصوص حمله شیمیایی اخیر در سوریه شد که به کشته شدن دست‌کم 70 نفر انجامید. وی هشدار داد حملات موشکی آمریکا خطر تشدید افراط‌گرایی در منطقه خاورمیانه را افزایش داده است. 

در ادامه گزارش با اشاره به تماس تلفنی روحانی با «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، آمده است: ادعاها درباره حمله شیمیایی در سوریه تنها بهانه‌ای برای برهم زدن روند صلح در این کشور بود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.