کرج- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بر موسسات مالی و اعتباری که به مشتریان سودهای بالا پرداخت می‌کنند، بیشتر از گذشته نظارت کنند،گفت: پرداخت‌ سودهای ۲۷ درصد از سوی موسسات اعتباری غیرمتعارف است‌.

پرداخت‌ سودهای غیر متعارف از سوی موسسات اعتباری/ نظارت‌ها باید بیشتر از گذشته باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمود بهمنی در مورد مشکلات ایجاد شده برای مردم در زمینه سپرده‌گذاری در موسسات مالی و اعتباری که به مردم وعده سودهای بیشتر از نرخ مصوب  بانک مرکزی را می‌دهند، اظهار داشت: مردم باید در زمینه سپرده‌گذاری در این موسسات دقت لازم را داشته باشند.

وی افزود: پرداخت سود به سپرده‌ها بیشتر از نرخ‌های مصوب و به صورت غیرمتعارف به صرفه نیست و پرداخت سود باید به گونه‌ای باشد که بانک‌ها و موسسات بتوانند از عهده پرداخت این سودها برآیند.

 عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: وقتی که یک موسسه با سودهای غیرمتعارف مانند ۲۵ یا ۲۷ درصد سود به سپرده‌های مشتریان می‌دهد تسهیلات گیرندگان باید بالای ۳۰ درصد از این موسسات وام بگیرند. 

نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس با بیان اینکه که کجای تولید پرداخت سود  ۳۰ درصد یا بیشتر را جواب می‌دهد،گفت: پرداخت سود از سوی تولیدکننده به میزان بیش از ۳۰ درصد برای هیچ کدام از مشتریان بانک‌ها به صرفه نیست و موسسات با این کار از ابتدا دارای مشکلات فراوانی می‌شوند و فقط مشکلات خود را به تعویق می‌اندازد.

بهمنی با بیان اینکه  باید از طریق  نظارت، شدیدا این موسسات  را کنترل کنیم، عنوان کرد: وقتی تورم یک رقمی می‌شود نمی‌توانیم سودهای‌ بالای  ۲۳ یا ۲۴ درصد به سپرده‌گذاران بدهیم.  

وی با بیان اینکه مردم باید در موسساتی  که دارای مجوز از بانک مرکزی هستند سرمایه‌گذاری کنند،گفت: نظارت‌ها بر روی این موسسات باید بیشتر از گذشته باشد و در صورتی که مشکلی در این زمینه به وجود بیاید مسئولان باید برای رفع مشکلات زودتر وارد عمل شوند.

رئیس‌کل سابق بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری در زمان مدیریت خود در بانک مرکزی اظهار داشت : در گذشته در راستای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری ۱۷۰۰ موسسه در کشور ساماندهی شد و بخش زیادی از مطالبات مردم در این زمینه به آنها پرداخت شد.

وی با بیان اینکه مشکلات مردم در زمینه موسسات مالی و اعتباری با حضور معاونان بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری می‌شود، ادامه داد: امیدواریم مشکلات مردم در این زمینه هر چه زودتر مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.