گیلان- رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از شخم زمستانه ۹۰ درصد اراضی شالیکاری این استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه زده شده است.

۲۱۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری گیلان شخم زمستانه شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا شعبان‌نژاد با اشاره به وضعیت شخم زمستانه اراضی شالیزاری و آماده شدن زمین برای کشت برنج اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب تاکنون ۹۰ درصد اراضی شالیزاری گیلان معادل ۲۳۰ هزار هکتار شخم زمستانه شده و کشاورزان آماده کشت و کار می‌شوند.

وی با بیان اینکه امسال شخم زمستانه ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است، افزود: سال گذشته ۷۰ درصد اراضی استان شخم زمستانه زده شده بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان درباره زمان مناسب کشت برنج بیان کرد: بر اساس تقویم زراعی بهترین زمان برای نشی برنج هفته دوم اردیبهشت ماه است و از کشاورزان می‌خواهیم زودتر از این زمان اقدام به کشت برنج نکنند.

وی با اشاره به اینکه نشای زودرس برنج مناسب نیست، ادامه داد: نشای برنج نیاز به تابش مناسب دما دارد و با توجه به بارندگی‌های اخیر و تداوم بارش‌ها، اکنون زمان مناسبی برای نشای برنج نیست و از هفته دوم اردیبهشت ماه این امر انجام می‌شود.

شعبان‌نژاد از تجهیز و نوسازی ۷۷ هزار هکتار در شالیزارهای گیلان خبر داد و یادآور شد: امسال ۱۰ هزار هکتار دیگر اراضی شالیزاری استان تجهیز و نوسازی می‌شود.

وی آبیاری تحت فشار را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و متذکر شد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی آبیاری تحت فشار انجام شده و ۳۱ هزار هکتار بتنی شدن انهار صورت گرفته است.

این مسؤول از اختصاص ۱۶ میلیارد تومان اعتبار به آبیاری تحت فشار در باغ‌های مختلف استان از جمله باغ چای خبر داد و خاطرنشان کرد: با این مبلغ که به حساب سازمان جهاد کشاورزی گیلان واریز شده، دو هزار و ۵۰۰ هکتار باغ زیرپوشش آبیاری تحت فشار قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.