نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ ای از لایحه هوای پاک، به مراکز تولیدی، صنعتی و معدنی مهلت یکساله برای استفاده از سوخت استاندارد دادند.

مهلت یکساله مجلس به مراکز صنعتی برای استفاده از سوخت استاندارد

  به گزارش «قدس آنلاین»،  در ادامه جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس با تصویب ماده‌ای مقرر کردند حداکثر یک سال پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون، تمامی مراکز صنعتی، تولیدی، عملیات معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی اعم از دولتی و غیردولتی، موظفند از سوخت استاندارد مصوب استفاده کنند. در صورت عدم وجود سوخت مناسب، واحدهای مذکور مکلفند به هر نحو ممکن ترتیبی اتخاذ نمایند تا آلاینده‌های منتشره در حدود مجازِ انتشارِ آلاینده‌های هوا باشند.

همچنین در ماده دیگری مقرر شد در مواردی که انتشار یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معادنی، عمومی و کارگاهی تنها از طریق تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آنها به نقاط مناسب امکانپذیر نبوده و یا فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی، سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیندازد، مالکان و مدیران واحد موظفند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام نمایند؛ مستمک از مفاد این ماده، به پرداخت جزای نقدی معادل سه درصد محکوم می‌شود.

طبق تبصره این ماده، مکان، زمان، مهلت و منابع اعتباری و تسهیلات و تشویقات لازم جهت انتقال بر اساس دستورالعملی است که با پیشنهاد سازمان و با همکاری وزارتخانه‌های ذیربط، حداکثر ظرف مدت سه ماه از تغییر ابلاغ این قانون تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.