مشهد- رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در زلزله اخیر در خراسان رضوی عدم رعایت اصول ایمنی منجر به تخریب برخی ساختمان ها در این زلزله شد که هلال احمر به عنوان مدافعان حقوق مردم می تواند این آگاهی رسانی را انجام دهد.

خانه های غیر استاندارد عامل تخریب ناشی از زلزله در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، امیرمحسن ضیایی در این رابطه افزود: جمعیت هلال احمر ابزارهای کافی برای این قبیل اطلاع رسانی ها را دارد و خوشبختانه مورد پذیرش عموم مردم است و می تواند در بخش های مختلف قبل از پاسخ به سوانح تاثیرگذار بوده و امیدواریم با اجرای طرح «خادم» (خانواده آماده در مخاطرات) این مهم محقق شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اظهار کرد: وقوع زلزله ۶ ریشتری و با عمق کم در نزدیکی کلانشهر مشهد و در وسعت نسبتا زیاد در منطقه خراسان رضوی می توانست فاجعه ای بزرگ به وقوع بپیوندد؛ هر چند مناطق روستایی ۶۷ روستا بین ۴۰ تا ۷۰ درصد آسیب هایی دیدند اما خوشبختانه این زلزله آسیب فاجعه بار انسانی به بار نیاورد.

وی افزود: سرعت حضور نیروهای هلال احمر حدود ۲۰ دقیقه بعد از وقوع زلزله در منطقه اقدام موثری بود که باعث رضایت مردم و ارزیابی مسئولان از هلال احمر خراسان رضوی شد.

ضیایی با اشاره به تمهیدات پیش بینی شده در خصوص مقابله با حوادث احتمالی آتی بیان کرد: پاسخ به حوادث آخرین کاری است که جمعیت می تواند انجام دهد ولی قبل از آن کارهای بسیاری دیگری را می توان انجام داد که آمار تلفات و خسارات را تا حد ممکن کاهش دهد.

وی ادامه داد: در صورتی که در مراحل قبل از وقوع حادثه مانند پیشگیری، کاهش ریسک خطرپذیری و آمادگی مبتنی بر ریسک اقدام درستی انجام ندهیم هم هلال احمر و هم سایر دستگاه ها پاسخ خوبی به حوادث نخواهند داشت و این مساله از اصول اولیه مدیریت بحران است.

رئیس جمعیت هلال احمر یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر را افزایش تاب آوری اجتماعی مردم عنوان کرد و افزود: ترس و نگرانی عموم مردم بعد از بلایای طبیعی مانند زلزله با آگاهی رسانی کافی می تواند خسارت ها را کاهش دهد.

وی گفت: آموزش و آمادگی در حوادث هر منطقه با توجه به نقشه آماج سرزمین متناسب با داده های دقیق و پاسخ سریع چه از نظر فیزیکی و چه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری برای آموزش تمامی نیروهای هلال احمر یکی از مهم ترین ماموریت های ماست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.