اراک- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ویژه‌برنامه اعتکاف در ۲۱۰ مسجد در سطح استان مرکزی برگزار می‌شود

۲۱۰ مسجد میزبان ویژه برنامه اعتکاف در استان مرکزی شدند

اراک -به گزارش قدس انلاین- حجت‌الاسلام صفر قربان‌پوربا اشاره به برنامه‌های درنظر گرفته شده به‌مناسبت روز میلاد مولای متقیان حضرت علی(ع) اظهار داشت: ایام ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب هرساله مصادف با مراسم اعتکاف است که این مراسم در سراسر کشور به‌ صورت همزمان اجرایی می‌شود و به تبع آن استان مرکزی هم تدارکاتی برای این ایام دیده است.

وی افزود: در استان مرکزی ویژه‌برنامه اعتکاف در ۲۱۰ مسجد سطح استان برگزار می‌شود که از این تعداد ۷۰ مسجد برای شهر اراک و ما بقی برای سایر شهرستان‌های استان درنظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در تاریخ مذکور دو برنامه مناسبتی اجرا می‌شود که یکی از این برنامه‌ها آغاز اعتکاف و مصادف با ۱۳ ماه رجب و روز میلا حضرت علی(ع) و دیگری در روز ۱۵ رجب و روز پایانی اعتکاف بوده که مصادف با روز وفات حضرت زینب کبری(س) است که انجام و برنامه‌های مدنظر پایان می‌یابد.

قربان‌پور ادامه داد: در مدت سه شبانه‌روز اعتکاف برنامه‌های متنوعی در مساجد مورد نظر نظیر اعمال اعتکاف اعم از برگزاری نماز جماعت سه وقته با جماعت معتکفین، پرسش و پاسخ، تصحیح قرائت نماز، اعزام مداح و مبلغ برای پاسخگویی، برنامه‌های مناسبتی برای میلاد امیرالمومنین(ع) و وفات حضت زینب کبری(س) و برگزاری اعمال ام‌داود و سایر اعمال اعتکاف اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: مناسبت عمومی میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) امسال با تناسب و هماهنگی هفته هنر انقلاب تهیه شده و در مساجد متبرک به نام حضرت علی(ع) جشن میلاد این حضرت برقرار می‌شود، همچنین در سطح شهر اراک و سایر شهرستان‌های استان مرکزی شاهد برپایی جشن به این مناسبت هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: به مناسبت میلاد حضرت امیرالمومنین(ع) در غروب روز دوشنبه ۲۱ فروردین ماه و در محضر نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ویژه‌برنامه هفته هنر با مسئولیت حوزه‌هنری آغاز و به مدت یک هفته ادامه می‌یابد.

قربانپور بیان کرد: پیش‌بینی ما بر این است که امسال بیش از ۲۰ هزار نفر شرکت کننده در اعتکاف داشته باشیم که اکثر این افراد و معادل ۷۰ درصد جمعیت آنها در سنین ۱۵ تا ۳۰ سال قرار دارند که امیدواریم از توفیق الهی بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.