کرمان- فرماندار ریگان با اشاره به خسارت ۳۰ میلیارد ریالی طوفان در ریگان گفت: این خسارت به بخش های کشاورزی و زراعی وارد شده است.

توفان به بخش های کشاورزی و زراعی ریگان خسارت ۳۰ میلیارد ریالی وارد کرد

به گزارش قدس آنلاین، امین باقری افزود: همچنین خساراتی نیز به تاسیسات زیربنایی، برق و جاده وارد شد که طی دو سه روز بعد از طوفان، مشکلات رفع شد.

وی با اشاره به اینکه در زمان وقوع طوفان، ۶۳ نفر به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت درمان قرار گرفتند، تصریح کرد: طی سه ماه گذشته حدود ۲۵ روز طوفانی در ریگان داشتیم که ریزگردها و طوفان مشکلاتی را در منطقه به وجود آورد.

فرماندار ریگان با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای مهار ریزگردها در منطقه، بیان کرد: در جلسه ای که با حضور استاندار کرمان، نماینده شرق استان در مجلس و مدیران کل با رییس سازمان جنگل های کشور داشتیم، تصمیمات خوبی در این راستا گرفته شد.

وی افزود: یک طرح ۵ ساله توسط منابع طبیعی استان کرمان آماده شده که قرار است در منطقه اجرا شود و قبل از آن به صورت اضطراری مناطقی که کانون بحران هستند، قرار است مالچ پاشی شوند و طی هفته جاری یا هفته آینده اولین مرحله کار با حضور مسوولان اتفاق می افتد.

باقری تصریح کرد: در طرح ۵ ساله منابع طبیعی، روش های نوین مهار ریزگردها دیده شده و قرار است با همکاری دانشگاه ها و کسانی که تجربه کار را دارند، اجرا شود.

وی بیان کرد: معمولا دوران باد و بروز ریزگردهای شدید از آذرماه آغاز می شود و تا اواخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

فرماندار ریگان گفت: همچنین در تابستان که شرایط جوی منطقه تحت تاثیر بادهای ۱۲۰ روزه است، طوفان هایی از خردادماه تا شهریور به صورت موردی داریم.

وی تصریح کرد: همه ریزگردهایی که در شهرستان ریگان داریم، منشاء محلی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.