۲۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: 518640

دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی در پیام خود به مناسبت روز جهانی بهداشت به اهمیت نقش طبیعت در سلامت روانی انسان ها اشاره کرد.

افسردگی مشکل ۳۰۰ میلیون نفر در جهان

به گزارش «قدس آنلاین»  به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، کریستینا پالمر در این پیام با عنوان «بیایید راجع به افسردگی صحبت کنیم» گفت: امسال در روز جهانی بهداشت بر موضوع افسردگی تمرکز می‌کنیم. افسردگی یک مشکل بزرگ سلامت است که بر زندگی بیش از ۳۰۰ میلیون نفر در جهان تأثیر گذاشته است.

پالمر گفت: ما اکنون می‌دانیم که سلامت روان به طیف وسیعی از شرایط بیولوژیکی، اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی بستگی دارد. افزایش تعامل مردم با طبیعت و تنوع زیستی می‌تواند به مقابله با این مشکل کمک بسیاری کند.

دبیر اجرایی کنوانسیون تنوع زیستی در پیام خود بیان کرد: بررسی توانبخشی درمان مبتنی بر طبیعت در سوئد با هدف افراد در دوره نقاهت بعد از اختلالات روانی مربوط به استرس یا افسردگی نشان داد که قرار گرفتن دائم در طبیعت حتی در حد یک باغ، می‌تواند برای سلامتی مفید باشد. بطوری که در یک سال پس از توانبخشی، هزینه‌های مراقبت‌های اولیه ۲۸ درصد و تعداد روزهای ماندن بیماران در بیمارستان ۶۴ درصد کاهش یافت.

کریستیا پالمر به این پرسش که «چگونه از مزایای تماس با طبیعت به نفع مردم استفاده کنیم؟» پاسخ داد: به ایجاد، بازگرداندن و حفظ فضاهای سبز و پیدا کردن راه‌هایی برای اتصال مردم در تمام سنین با این فضاهای سالم احتیاج داریم.

وی افزود: ایجاد پارک‌های شهری، حفظ یا احیای فضای سبز در مناطق مسکونی، ترویج تعامل با طبیعت از طریق باغ خانگی، و حصول اطمینان از جوامع در تمام سطوح اجتماعی و صنعتی می‌تواند دسترسی به مناطق طبیعی را بهتر کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.