دبیر فنی جشنواره ملی عکس وقف گفت: پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف و ثمرات آن»، در دومین سال متوالی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار می‌شود.

جشنواره ملی عکس «وقف» برگزار می‌شود/ تمدید مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت‌

  به گزارش «قدس آنلاین»،  کیارش کرمی گفت: یکی از ابزارهای تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برپایی جشنواره‌هاست به طوریکه برگزاری جشنواره در رشته‌های مختلف فرصت تعامل با فعالان و نخبگان عرصه‌های مختلف فرهنگی هنری را ایجاد می‌کند که با مشارکت قشرهای مختلف آثار فاخری با موضوع وقف، تولید خواهد شد.

وی افزود: یکی از وظایف سازمان اوقاف و امور خیریه توسعه و ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار مختلف جامعه است از این رو از سال ۱۳۹۰ اقدام به برگزاری جشنواره «وقف، چشمه همیشه جاری» کرده است.

کرمی، اهداف اجرای این طرح را ایجاد یک نگرش دقیق و جدید نسبت به وقف از جنبه هنری، شناسایی و استفاده از ظرفیت هنرمندان عرصه هنر در موضوع وقف و ارتقاء و توسعه فرهنگ وقف در جامعه و ایجاد شور و نشاط در بین جامعه هنری نسبت به پرداختن به مقوله وقف عنوان کرد.

وی تصریح کرد: پنجمین جشنواره ملی عکس با موضوع «وقف و ثمرات آن»، در دومین سال متوالی توسط اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان برگزار می‌شود به طوریکه این جشنواره با هدف شناساندن و معرفی بناهای موقوفه مانند حوزه‌های علمیه و بیمارستان‌ها، مساجد، حسینیه‌ها و زیارتگاه‌ها، احیاء و آبادانی امامزادگان و بقاع متبرکه، نذورات در مناسبات مذهبی، خیرات و کمک به نیازمندان و ایتام، درمان بیماران در بیمارستان‌های موقوفه، کمک هزینه‌های درمانی و تحصیلی، کمک و بازسازی مراکز درمانی، کمک و یاری به محرومان با رویکردی مثبت و حمایتی و با توجه به خلاقیت عکاس هر عکسی که به نوعی موضوع وقف را در خود داشتـه باشد، است.

وی با بیان اینکه ۲۰ فروردین‌ماه ۹۶ آخرین مهلت ارسال آثار بود، ادامه داد: مهلت ارسال آثار تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه تمدید شده است از این‌رو علاقمندان می‌توانند آثار خود را از طریق بارگذاری در سایت جشنواره به نشانی www.oghaffestival.ir و پر کردن فرم شرکت در جشنواره ارسال کنند.

وی با بیان اینکه همه عکاسان آماتور و حرفه‌ای مجاز به شرکت در جشنواره هستند، عنوان کرد: عکس‌ها می‌تواند با دوربین عکاسی دیجیتال حرفه‌ای و یا با دوربین تلفن همراه گرفته شده باشد و هر عکاس مجاز به ارائه ۱۰ عکس در جشنواره است.

کرمی با اشاره به اینکه اعلام نتایج و برگزاری اختتامیه جشنواره در خردادماه امسال انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: بزرگترین ضلع عکس باید ۲ هزار پیکسل، با حجم کمتر از ۲ مگابایت و با فرمت jpg ذخیره شود.

وی با بیان اینکه در پایان عکس‌های منتخب در نمایشگاه به صورت کتابی چاپ خواهد شد، گفت: جوایز برندگان نفرات اول تا سوم به ترتیب تندیس زرین جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ سه میلیون تومان، ۲ میلیون و یک میلیون خواهد بود و برای هر عکس راه‌یافته به نمایشگاه مبلغ ۱۰۰ هزار تومان حق تألیف پرداخت خواهد شد و از چند عکاس شایسته نیز تقدیر به عمل می‌آید.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.