وزیر خارجه بریتانیا در اظهاراتی از روسیه خواست تا به حمایت های خود از بشار اسد رئیس جمهور سوریه پایان دهد.

بریتانیا خواستار پایان حمایت پوتین از اسد شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از رویترز، بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا امروز دوشنبه تاکید کرد: روسیه باید دست از حمایت بشار اسد "زهرآگین" بردارد.

این اظهارات جانسون در آستانه نشست وزرای خارجه گروه 7 در ایتالیا بیان شده است. وزیر خارجه بریتانیا افزود: اکنون وقت آن است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه با واقعیت اصلی درباره ستمگری که از او حمایت می کند، مواجه شود. ما باید این مساله را به طور شفاف به پوتین اعلام کنیم که دوره پشتیبانی از اسد گذشته است. پوتین با حمایت خود از اسد به روسیه آسیب می زند.

وی افزود: پوتین باید درک کند که اسد به یک فرد زهرآگین و سمی تبدیل شده است. وی در حال مسموم کردن مردم بیگناه با تسلیحاتی است که 100 سال قبل ممنوع اعلام شده است، اسد در حال مسموم کردن اعتبار و جایگاه روسیه است.

دفتر بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا پیش از این اعلام کرد: جانسون سفر برنامه ریزی شده خود به مسکو برای هفته آینده را به دلیل تحولات سوریه که شرایط را به طور ساختاری تغییر داده، لغو کرده است.

جانسون قرار بود امروز دوشنبه به مسکو سفر کند.جانسون از حملات موشکی آمریکا به یک پایگاه هوایی در سوریه حمایت کرده است.

وزارت خارجه روسیه پیش از این تصمیم جانسون برای لغو سفرش به مسکو را محکوم کرده و اعلام نمود که این مساله نشان می دهد که بریتانیا هیچ نفوذ واقعی بر امور بین المللی ندارد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.