با منتفی شدن اجرای طرح شناورسازی قیمت بلیت سینماها، در حال حاضر گران‌ترین بلیت سینما ۱۲ هزار تومان است و هنوز می‌توان با قیمت‌های ۱۰، ۸، ۷، ۶ و ۵ هزار تومان هم بلیت تهیه کرد.

سینماها بلیت ۲۰ هزارتومانی نمی‌فروشند/ حداکثر قیمت؛ ۱۲ هزار تومان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، در حالی که از اسفندماه سال ۹۴ بحث تغییر قیمت بلیت سینماها مطرح بود و درنهایت همانطور که همایون اسعدیان سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با مهر گفته بود طرح شناورسازی قیمت بلیت‌های سینما در تعطیلات نوروزی اجرا شد، این طرح در زمان  اجرا با انتقادهایی رو به رو و شورای صنفی نمایش به تصویب طرحی برای گران‌فروشی متهم شد.

همچنین گرچه فروش سینماها در تعطیلات نوروزی امسال نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته افزایش داشت ولی کاهش تعداد مخاطبان را شاهد بودیم که این مساله را حاصل افزایش قیمت بلیت ها دانستند که گرچه باعث شده رقم فروش عدد بالاتری را نشان دهد ولی از سوی دیگر باعث شد عده کمتری توان خرید بلیت داشته باشند.

اسعدیان در گفتگوی خود اعلام کرده بود: قیمت بلیت سینماها در سال ۹۶ افزایش پیدا نکرده است، قیمت بلیت برای سینماهای ممتاز را ۱۰ هزار تومان و برای سینماهای درجه یک را ۸ هزار تومان حفظ کرده ایم و شورایعالی تهیه کنندگان، انجمن سینماداران و کانون کارگردانان با این امر موافق بودند، اما برای اولین بار قیمت شناور برای سینماها را تست می کنیم. یعنی قیمت بلیت فیلم با توافق پخش کننده و سینماداران می تواند بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان شناور باشد. باور من این است که این اتفاق تنها می‌تواند برای ۲ یا ۳ فیلم در طول سال رخ دهد به عنوان مثال اگر فیلم «فروشنده» اصغر فرهادی در شروع اکران در چهار سالن بلیت ۱۵ هزار تومانی می فروخت، کسی مخالفت نمی کرد.

همانطور که اسعدیان گفته بود سینماها تجربه فروش بلیت ۲۰ هزارتومانی را پشت سر گذاشتند؛ امری که پس از تعطیلات به مناقشه‌ای جدی برای شورای صنفی نمایش تبدیل شد تا جایی که غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش در جدیدترین اظهارنظر خود اعلام کرد قیمت بلیت سینماها افزایش نمی‌یابد و طرح شناورسازی نیز اجرا نمی‌شود.

با این حساب سینماها بار دیگر با حداکثر قیمت ۱۲ هزار تومان بلیت‌فروشی می‌کنند. همچنین در حال حاضر هنوز می توان با قیمت‌های ۱۰، ۸، ۷، ۶ و ۵ هزار تومانی در پایتخت بلیت سینما خرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.