قرآن مطلای سیدعلی‌اصغر موسویان طی مراسمی به مناسبت سالروز میلاد امام علی(ع) به تولیت حرم مطهر علوی اهدا شد.

قرآن طلای هنرمند ایرانی به حرم علوی اهدا شد + عکس

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  پایگاه خبری imamali.net، مراسم جشنی به مناسبت سالروز میلاد نخستین امام شیعیان جهان در صحن حضرت فاطمه زهرا(س) حرم علوی برگزار شد و مسئولان و نمایندگان آستان‌های مقدس و زیارتگاه‌های عراق، نمایندگان دفاتر مراجع شیعی، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه و مسئولان ادارات و مؤسسات دولتی عراق در آن حضور یافتند.
این مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و با برنامه‌هایی از جمله سخنرانی سید‌نزار هاشم حبل المتین، تولیت آستان مقدس علوی با موضوع ابعاد شخصیتی امام علی(ع) و تلاوت گروهی قرآن و تواشیح همراه بود.
در ادامه مراسم سیدعلی‌اصغر موسویان، هنرمند و خوشنویس کشورمان قرآن مطلای خود را به مناسبت میلاد امام علی(ع) به تولیت آستان علوی اهدا کرد.

نخستین مراسم رونمایی از قرآن مطلا در باشگاه خبرنگاران پویا صورت گرفت و قرار است این قرآن در موزه آستان مقدس امیرالمؤمنین(ع) در معرض دید عموم قرار بگیرد.
جنس ورق‌های قرآن علی‌اصغر موسویان، هنرمند البرزی از برنز و طلا است که در اصطلاح به آن «مطلّا» گفته می‌شود و طبق نظر کارشناسان این اثر در نوع خود بی‌نظیر است.
این اثر در 54 برگ و در ابعاد 20 در 30 سانتی‌متر با خط نسخ کتابت شده که ورق‌های آن به‌وسیله لوله‌های فلزی برنجی به یکدیگر متصل شده است.
وزن آن بیش از 30 کیلو‌گرم است و با توجه به ویژگی‌های خاص مرقّع‌بودن به‌ طول 8 متر قابلیت چیدمان به هر شکل را دارد.
این اثر، دومین قرآن مطلّای موسویان است و نخستین آن در سال 93 توسط این خوشنویس، کتابت شد.
دومین قرآن مرقّع مطلّا نیز سال گذشته با طراحی استاد «ابوالفضل خدایی» و تلاش‌های مجدانه موسویان کتابت شد.

مراسم رونمایی از این قرآن در اوایل هفته جاری در باشگاه خبرنگاران پویا برگزارشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.