وزیر جهادکشاورزی گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور، اجرای طرح سامانه‌های نوین آبیاری شمال کشور در مازندران آغاز شد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمود حجتی ظهر امروز در حاشیه افتتاح همزمان طرح‌های بخش کشاورزی مازندران اظهار داشت: سال جدید و میلاد با سعادت مولی الموحدین را خدمت مردم استان تبریک می‌گویم.

وی افزود: همزمان با سفر رئیس جمهور به مازندران، تعدادی از طرح های بخش کشاورزی افتتاح شده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بهره برداری از طرح پرورش ماهی در قفس با ظرفیت بسیار خوبی در مازندران از جمله این طرح‌ها است.

حجتی با بیان اینکه بیست هزار تن پرورش ماهی در دریا از طریق این طرح انجام شده است، تصریح کرد: هم اکنون 48 قفس با ظرفیت هزار و 500 تن با دستور رئیس جمهور بهره برداری می‌شود.

وی افزود: اجرای سامانه‌های نوین آبیاری با توجه به افزایش بهره‌وری آب در استان حدود 1200 هکتار مزارع و باغات استان در 19 شهرستان با هزار و 40 بهره بردار با اعتبار 16 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

حجتی گفت: در بخش مزارع تحت پوشش آبیاری نوین در استان به هشت هزار هکتار در دولت یازدهم افزایش سطح داشتیم.

وی بیان کرد: اجرای طرح فوق، تلفات آب را کاهش و راندمان آبیاری را افزایش می‌دهد و امکان بکارگیری کود و سم همراه با آبیاری و کاهش مصرف کود و سم را به حداقل خواهد رساند.

وی، بهره برداری از فاز اول گلخانه مدرن هیدروپونیک میاندورود را از دیگر طرح‌های آماده افتتاح در سفر رئیس جمهوری اعلام کرد و گفت: اجرای این طرح با توجه به تجهیزات و نظام مدیریت ایجاد شده در هر هکتار 400 تن محصول تولید می‌کند.

به گزارش تسنیم، با حضور وزیر جهاد کشاورزی، نخستین بوته برنج از رقم طارم محلی در حدود 2 هکتار از زمین‌های شالیزاری در روستای بولیده شهرستان محمودآباد به صورت مکانیزه نشا کاری شده است.

مازندران با داشتن حدود 230 هزار هکتار زمین‌های شالیزاری و تولید بیش از یک میلیون تن برنج سفید 40 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.