۲۲ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۱
کد خبر: 518943

روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی کشور به ویژه سواحل خزر و وزش باد شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

آسمان تهران فردا ابری‌ است

به گزارش قدس آنلاین، براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های هواشناسی و  خروجی مدل‌ها، با گذر امواج تراز میانی از روی کشور امروز به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در برخی مناطق شمال غرب، غرب، دامنه های البرز غربی و مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

روز چهارشنبه این وضعیت در غرب‌ دامنه های البرز غربی و مرکزی تداوم داشته و از بعد از ظهر این روز با حرکت این سامانه به سمت شرق، بارش‌ها در شمال شرق و دامنه‌های البرز شرقی ادامه خواهد داشت.

امروز و فردا وزش باد نسبتا شدید در جنوب تهران، جنوب سمنان، قم، مرکزی و شمال اصفهان و در روز چهارشنبه در برخی نقاط خراسان رضوی پیش بینی می‌شود که می‌تواند منجر به پدیده گردوخاک در این نواحی شود.

‌روزهای پنجشنبه و جمعه افزایش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی به ویژه سواحل خزر و وزش باد شدید در گیلان و اردبیل رخ خواهد داد.

امروز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در بعد از ظهر و اوایل شب در نیمه جنوبی آذربایجان‌های شرقی و غربی، غرب کردستان، شمال کرمانشاه، شمال زنجان، شمال قزوین، برخی نقاط البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود.

‌آسمان تهران فردا ابری در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۱ و ۱۷ درجه خواهد بود.

روز آینده شهرکرد با کمینه دمای ۴ درجه بالای صفر سردترین مرکز استان و بندرعباس، اهواز، بوشهر و یزد با بیشینه دمای ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان خواهند بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۱۷ فروردین‌ماه امسال ۱۸۵.۲ میلی‌متر ثبت شد، بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۱۸۷.۴ میلی‌متر بود. بنابراین بارش سال جاری تا این لحظه ۹۸.۹ درصد بارش سال زراعی گذشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.