بجنورد- مدیراسبق دفتر موسیقی حوزه هنری کشور گفت: خراسان شمالی پایتخت فرهنگی موسیقی کشور محسوب می شود.

خراسان شمالی پایتخت فرهنگی موسیقی کشور محسوب می شود
به گزارش قدس آنلاین، رضا مهدوی در نشست پژوهشی موسیقی و انقلاب، انقلاب و موسیقی اظهارداشت: خراسان شمالی موسیقی را پرورش داده و به جایی رسانده که در جغرافیای منطقه ایران چون ستاره ای می درخشد.
وی با بیان اینکه این خطه نقطه مرکزی و اتصال دو قومیت کرد و ترک در کنار فارسی زبانان و تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران است ، افزود: اتصال قومیت ها و گویش های مختلف در استان ترکیب و برآیند خروجی ازموسیقی داده که درسطح کشور شاخص و نمونه است.
وی خاطرنشان کرد: این خطه پایتخت فرهنگی موسیقی کشوراست زیرا اساتید موسیقی مقامی خراسان به ویژه خراسان شمالی با استفاده از نغمات، بازی ها، آیین ها، فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها آثار ماندگاری را خلق کرده و در بازه های تاریخی مختلف منشا اثر شده اند.
وی با اشاره به اینکه استقبال مردم این استان از موسیقی و هنر بسیار باارزش است، یادآورشد: دراین راستا حوزه هنری خراسان شمالی امر مهم موسیقی را در زمره اولویت های ساختار فرهنگی استان قرارداده و با برنامه های خودآن را بهینه سازی کرده است.
مهدوی با تاکید بر توجه بیشتر به موسیقی در کشور اظهارداشت: مسئولان به هنر موسیقی به صورت گلخانه ای، ویترینی، نمایشی و آرشیوی نگاه نکنند زیرا تاثیرگذاری هنر به ویژه موسیقی بر وضعیت فرهنگی و اجتماعی غیرقابل انکاراست.
رئیس حوزه هنری خراسان شمالی نیز در این مراسم گفت: خاستگاه هنری شهید آوینی مجموعه حوزه هنری بوده و این شهید بزرگوار سال های متمادی دراین حوزه فعالیت کرده است.
وحید نمازی اظهارداشت : برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در هفته هنرانقلاب اسلامی پیش بینی شده که مردمی بودن و مخاطب محوربودن برنامه ها مهمترین اولویت برنامه های این هفته در استان است.
گفتنی است رونمایی از آلبوم موسیقی سرود نیایش، تجلیل از خانواده هنرمند شهید محمد ابراهیم باقری، تجلیل از سه هنرمند پیشکسوت و ۱۰ نفراز فعالان موسیقی و اجرای موسیقی توسط هنرمندان استان از برنامه های این نشست بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.