سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه از وجود اختلافاتی بین مسکو و آنکارا درباره سوریه خبر داد.

کرملین: بین مسکو و آنکارا اختلافاتی بر سر سوریه وجود دارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روسیاالیوم، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که روسیه و ترکیه اختلافاتی بر سر سوریه دارند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از ارزیابی مختلف روسیه و آنکارا از اقدامات آمریکا در سوریه، بین دو کشور اختلافاتی وجود دارد، گفت: بدون شک اختلافاتی وجود دارد.

پسکوف تاکید کرد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور در حال حاضر برنامه‌ای برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ندارد.

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه گفت که سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه اخیرا با مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه‌ای خود تلفنی گفتکو کرده است.

پیش ازاین وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای با اشاره به گفت وگوی تلفنی سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه و مولود چاوش اوغلو همتای ترک خود اعلام کرد: اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه سوریه از طریق حملات موشکی به پایگاه هوایی الشعیرات این کشور به بهانه‌‌ای واهی، غیرقابل قبول است.

دو وزیر در خصوص تداوم اقدام مشترک برای حملات از رژیم آتش بس در سوریه و فعال سازی مذاکرات صلح این کشور از جمله در آستانه و ژنو با استناد به مصوبات ذیربط شورای امنیت و مصوبات گروه حمایت از سوریه به توافق رسیدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.