کرمان- معین اقتصادی منطقه هشت استان کرمان از برقراری یک خط ویژه ترابری هوایی ارزان قیمت در بخش شهداد خبر داد و گفت: انتظار می رود در قالب یک طرح هفت ساله، بیست هزار فرصت شغلی در منطقه شهداد ایجاد شود.

ظرفیت تبدیل شهداد به دهکده گردشگری/ ۶۰۰۰ گردشگر چینی به کرمان سفر می کنند

به گزارش قدس آنلاین، حمید عرب نژاد در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی منطقه هشت با حضور استاندار کرمان، از آغاز فعالیت تیم های متخصص در سه بخش کشاورزی و دامپروری، صنعت و اکوتوریسم خبر داد و افزود: همکاری دستگاه های اجرایی استان با بخش خصوصی قابل تقدیر است.
وی یادآورشد: یک باب مدرسه در بخش شهداد که در گذشته تخریب و بلااستفاده بود، پس از بازسازی اولیه توسط این شرکت، امروز به عنوان یک کارگاه مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است.
معین اقتصادی منطقه هشت با تاکید براینکه این شرکت مصمم است تا گردشگران داخلی و خارجی را با عجایب دنیا همچون گندم بریان، رودشور، کلوت ها و ... آشنا نماید، تصریح کرد: علاقمند هستیم طی طرح مطالعه شده این عجایب از طریق هوا به نمایش گذاشته شود و گردشگران از طریق بالن از منطقه دیدن نمایند.
عرب نژاد از تغییر الگوی کشت در بخش شهداد طی طرحی کارشناسی شده از سوی متخصیص باتجربه کشوری خبر داد و خاطرنشان کرد: می توان طی این طرح مطالعه شده با ۲ هزار متر مکعب آب در هکتار که در کاشت یونجه و سیر در منطقه بکار می رود و غیراقتصادی است، با همین میزان آب می توان محصولات اقتصادی همچون علوفه خشک، خارشتر و ... کاشت و برداشت نمود.
مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان ایر با اشاره به حجم قابل توجه واردات گوشت گاو و شتر و خارج شدن ارز از کشور، گفت: در ایران با محدودیت شتر روبرو هستیم که طی مذاکرات بعمل آمده با وزارت جهاد کشاورزی می توان نسبت به واردات شتر از کشورهای همسایه همچون پاکستان و عراق برای ایجاد دامپروری، صنعت خون، موی، چرم، گوشت شتر در بخش شهداد اقدام نمود.
معین اقتصادی منطقه هشت با تشریح طرح های اقتصادی در بخش شهداد، افزود: بخش شهداد با  ۳۰۰ هزار اصله درخت خرما، توانایی تولید "فایبر سمنت برد" از سرشاخه های حرص شده نخیلات را دارد و این درحالیست که تولید این محصول ارزش افزوده قابل ملاحظه ای ایجاد می کند.
عرب نژاد با اشاره به موقعیت خاص و استراتژیک بخش شهداد و ثبت جهانی بیابان لوت با همت و تلاش دولتمردان دولت تدبیر و امید، یادآورشد: علاقمندان به مناطق خشک دنیا خواستار سفر به این مناطق هستند و با تبلیغات صورت گرفته، سیل گردشگران در بخش شهداد نسبت به گذشته رشد داشته است اما زیرساختها پاسخگو نیست.
وی با تاکید براینکه بخش شهداد ظرفیت و قابیلت دارد تا روزانه بیش از هزار نفر گردشگر خارجی جذب نماید که باید برای تحقق آن یک الگو ایجاد شود، تصریح کرد: بخش شهداد با همکاری دولت و مشارکت مردم منطقه میتواند به دهکده گردشگری تبدیل شود.
معین اقتصادی منطقه هشت خاطرنشان کرد: جذب توریسم یکی از کارهای متمرکز این شرکت در بخش شهداد خواهد بود و قطعا با ایجاد این الگویی که در منطقه در حال اجراست، به اهداف این الگو برای جذب گردشگر برسیم، مردم بخش شهداد از مردم شمال استان بیشتر بهره مند خواهند شد.
عرب نژاد از اعلام آمادگی چینی ها برای سفر ۶ هزار گردشگر به بخش شهداد از توابع شهرستان کرمان خبر داد و گفت: این امر نیازمند یک پکیج کامل گردشگری است و انتظار می رود در قالب یک طرح هفت ساله، بیست هزار فرصت شغلی در منطقه شهداد ایجاد شود.
وی از برقراری یک خط ویژه ترابری هوایی ارزان قیمت در بخش شهداد خبر داد و افزود: شرکت هواپیمائی ماهان بیش از ۱۰ هزار نفر پرسنل دارد که با راه اندازی کارگاه های خیاطی در بخش شهداد، می توان از توان نیروی انسانی و همچنین اشتغالزایی در منطقه نسبت به تولید فرم پرسنل این شرکت بهره مند شد.
معین اقتصادی منطقه هشت استان و مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان ایر، در ادامه از آب به عنوان منشاء حیات در بخش شهداد یاد کرد و گفت: آب در بخش شهداد در حال هدر رفت می باشد لذا می توان طی طرح جامع و کامل از هدررفت آب جلوگیری و همچنین خریداری خرده آبهایی که وجود دارد، حجم آب منطقه را به خوبی مدیریت کرد.
عرب نژاد تصریح کرد: برای ارائه گزارش کامل این طرح به وزارت نیرو و جلوگیری از هدررفت آبهای سطحی در بخش شهداد، طرح از سوی مشاور در حال مطالعه و تدوین می باشد که در این امر نیازمند همکاری کارشناسان شرکت آب و منطقه ای استان می باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.