ایلام- مدیرکل هواشناسی استان ایلام گفت: عشایر کوچ رو که در حال سفر به سمت مناطق سردسیر(ییلاق) هستند، بخاطر سامانه بارشی فعال در استان از خود و احشام شان در برابر رعد و برق مواظبت کرده و از تجمع در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

عشایر کوچ رو از تجمع در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، یوسف شیخ الملوکی با بیان اینکه این سامانه بارشی تا پایان روز چهارشنبه در استان ایلام به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اظهار داشت: با توجه به بارندگی های مؤثری که دارد، احتمال ایجاد اختلال در تردد وسایل نقلیه برون و درون شهری به علت آبگرفتگی معابر و مسیرها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رانندگان با توجه به مه آلود بودن راه های کوهستانی و گردنه ها باید با احتیاط مسیر را طی کنند، افزود: عشایر کوچ رو نیز از حضور در ارتفاعات یا اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام با بیان اینکه امشب این سامانه از آسمان استان ایلام خارج می شود، بیان داشت: برای روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری، وزش باد را در استان پیش بینی می کنیم.

یوسف شیخ الملوکی یادآور شد: عشایر کوچ رو که در حال سفر به سمت مناطق سردسیر(ییلاق) هستند، بخاطر سامانه بارشی فعال در استان از خود و احشام شان در برابر رعد و برق مواظبت کرده و از تجمع در حاشیه رودخانه ها خودداری کنند.

وی خاطرنشان ساخت: به علت وزش باد در ۴۸ ساعت آینده احتمال شکل گیری گرد و غبار در کشور عراق و ورود آن به آسمان این استان هم دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان ایلام تصریح کرد: از شامگاه جمعه هفته جاری تا عصر شنبه هفته آینده موج جدیدی از بارش ها استان ایلام را فرا می گیرد که میزان بارندگی های آن قوی تر و مطلوب تر از سیستم بارشی فعلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.