اهواز- وزیرکشوز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در اهواز اظهار داشت: آمار و ارقام خوزستان درحوزه مواد مخدر رضایت بخش نیست.

وضعیت خوزستان درحوزه مواد مخدر رضایت بخش نیست/مسوولان کم کار باید توبیخ شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین عبدالرضا رحمانی فضلی عصر چهارشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه استان خوزستان یک استان مهم برای کشور است اظهار کرد: در حوزه آسیب های اجتماعی و اعتیاد نیز باید بهبود بسیاری داشته باشیم تا در این زمینه هم جایگاه بهتری را کسب کنند.

وزیر کشور بابیان اینکه همه جوانان این کشور فرزندان ما هستندگفت: ما متولی مدیریت در کشور هستیم که نسبت به همه آنها مسئول و متعهد هستیم و باید در قبال آنها جوابگو باشیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اینکه مسوولان باید به وجدان خود رجوع کنند و فارغ از برگزاری این جلسات بدانند که در محضر الهی پاسخگو هستند، تاکیدکرد: با این کار قطعا سرافراز از میدان بیرون آمده و مردم نیز از کارها رضایت خواهند داشت.

وی بیان کرد: هرچند کمیت جلسات مسئله اصلی نیست ولی جلسات کارگروهی، پیگیری، برنامه ریزی را باید به صورت مستمر برگزار کرد. آمار و ارقام استان خوزستان در حوزه مواد مخدر رضایتبخش نیست.

۱۷ درصد افزایش کشفیات

وزیر کشور با اشاره به اینکه ۷۰۶ تن مواد مخدر سال گذشته در ایران کشف شده است ادامه داد: انصافا نیروهای ما به خوبی فعالیت می کنند و البته باید برای تجهیزات مورد نیاز برای کمیته مقابله اقدام کرد.

جمع آوری معتادان در ۱۲ استان کشور

رحمانی فضلی بابیان اینکه در ۱۲ استان جمع آوری معتادان متجاهر و خرده فروشان را در دستور کار داریم اظهارکرد: در ایام نوروز ۲۰ هزار نفر  جمع آوری و اقدامات درمانی آنها در دستور کار قرار گرفت.

وزیر کشور یکی از کارهای مهم در راستای درمان معتادان را تقویت روابط معتادان با خانواده ها  عنوان کرد و افزود: متاسفانه اکثر این افراد توسط خانواده های خود طرد می شوند.

وی گفت: کار روانشناختی، تقویت فرهنگ پذیری، توانمندسازی و مجموعه اقدامات اجتماعی از جمله تمهیدات اندیشیده شده در این راستا است.

 مدیران غائب باید توبیخ شوند

رحمانی فضلی همچنین در این جلسه با خطاب قرار دادن استاندار خوزستان و اشاره به اینکه چرا در جلسه امروز صبح تعداد زیادی از  مسوولان حضور نداشتند تاکید کرد: باید این افراد توسط استاندار خوزستان توبیخ شوند.

وزیر کشور عنوان کرد: استاندار نباید با مدیران استان تعارفی داشته باشد و لازم است تا از معاونان و اعضای خود کار بخواهد لذا غیبت برخی فرمانداران و کوتاهی آنها توجیه پذیر نیست.
رحمانی فضلی خطاب به اعضای ستاد گفت: رتبه این استان در حوزه مواد مخدر اصلا خوب نیست، بنابراین باید برنامه ریزی، توزیع وظایف و مسئولیت ها، هدفگذاری، پیگیری و نظارت را انجام داده و هر ماه گزارش شود.

وی همچنین خطاب به استاندار خوزستان تاکیدکرد: باید به سه فرماندار نمونه این استان در حوزه مواد مخدر پاداش داده شود و فرمانداران کم کار نیز تذکر کتبی دریافت کنند.


پیشگیری بهترین راه جلوگیری از اعتیاداست


وی در خصوص با پیشگیری افزود: بهترین راه جلوگیری از اعتیاد مسئله پیشگیری است و باید شرایط مناسبی را برای نوجوانان و جوانان فراهم کرد. پیشگیری را باید به شدت تقویت و جلوی اعتیاد را بگیرند.

وزیر کشور بااشاره به اینکه خانواده ها مهمترین عنصر و بعد از آن نیز رسانه ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. بیان کرد: آگاهی بخشی به مردم و آموزش خانواده ها (آشنایی با عوارض این موضوع) خیلی اهمیت دارد.

وزیر کشور گفت: می توان از همه ظرفیت های مردمی استفاده کنیم و مثلا آموزش و پرورش همین که نسبت به جامعه هدف خود حساس بوده و برای آنها کار کند کافی است و نباید انتظار ورود آن به سایر اقشار را داشت.

وی ادامه داد: همچنین علما در مساجد، کارخانجات کارگران خود، دانشگاه نیز دانشجویان خود را برای آموزش های پیشگیری مدنظر داشته باشد.

رحمانی فضلی بابیان اینکه ستاد نقش هماهنگی، پیگیری و نظارت بر فعالیت های اعضا را دارد، افزود: بنابراین بحث اجتماعی کردن مواد مخدر یکی از موضوعات مهم است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه ای داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.