نماینده سوریه در سازمان ملل اعلام کرد که آمریکا به تقدیم همه نوع کمک‌ به گروه های مسلح تروریست در سوریه عادت کرده است.

بشار الجعفری: آمریکا به تقدیم همه نوع کمک‌ به گروه های مسلح تروریست در سوریه عادت کرده است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بشار الجعفری نماینده سوریه در نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع سوریه اعلام کرد: قبل از حمله به عراق به سخنان کالین پاول درباره وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق گوش می دادیم و همه سخنان روسای کمیته های بازرسی را به یاد می آورند که گفتند هیچ سلاح کشتار جمعی در عراق وجود ندارد.

وی گفت: به نظر می رسد انگلیس به دلیل خارج شدن از اتحادیه اروپا به دنبال ایفای نقش جدیدی بوده و در این راه بیان سخنان افراطی را انتخاب کرده است.

وی افزود: یک هفته پیش فکر می کردیم که قرار است در نشست شورای امنیت دستاوردهای گفتگوهای ژنو و آستانه را بررسی کنیم ولی آمریکا تلاش کرد نمایش خونبار سابق خود را با عنوان تسلیحات کشتار جمعی تکرار کند.

بشار الجعفری گفت: آمریکا به تقدیم همه نوع کمک‌ها برای گروه های مسلح تروریست در سوریه عادت کرده است. دولت آمریکا احساس کرد گروههای تروریستی که از آنها حمایت مالی می کند در حال نابودی هستند و به همین علت تجاوز به پایگاه الشعیرات را مرتکب شد.   

وی خاطرنشان کرد: حمایت مستقیم از گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه محدود به کشورهای عضو ائتلاف آمریکا نیست و اسرائیل در حمایت از تروریست ها در سوریه پیشرو بوده است و تروریست ها را در بیمارستان های خود درمان و برای آنان حمایت‌های هوایی در نظر گرفته است.

الجعفری گفت: دمشق 90 نامه درباره اینکه گروههای تروریستی سلاح شیمیایی در اختیار دارند به شورای امنیت فرستاد، برخی از این نامه‌ها را که به سازمان ملل متحد ارائه کردیم قاچاق سارین از ترکیه به سوریه را شامل می شود. همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می دهد قطر از ترویست ها در سوریه حمایت مالی کرده است تا از سلاح شیمیایی استفاده کنند.

نماینده سوریه در سازمان ملل گفت: دولت جدید آمریکا به همراه متحدان این کشور بهانه‌ای جز سلاح شیمیایی در سوریه پیدا نکرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.