عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز امیدواری کرد رونق سینما با افزایش مخاطب صورت گیرد نه با گران کردن قیمت بلیط‌ها.

سینماها با افزایش مخاطب رونق گیرد؛ نه با گران کردن بلیط

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، پروانه سلحشوری با اشاره به تکذیب شورای صنفی نمایش مبنی بر افزایش بهای بلیت‌ سینماها و اعلام وزیر فرهنگ در مورد افزایش 20درصدی قیمت بلیط سینماهای ممتاز، گفت: در حال حاضر ارزان‌ترین روش گذراندن اوقات فراغت مردم و جوانان که فعالیتی فرهنگی نیز به شمار می‌رود، سینما رفتن است و این روزها اقبال به سینماها بیشتر شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: زمانی سینماها در حالت رکود قرار داشتند اما درحال حاضر شرایط بهتر شده اما اگر قیمت بلیط سینما تغییر محسوسی پیدا کند، عملا بسیاری از مردم را از رفتن به سینما محروم می‌شوند و به کم شدن مخاطب منجر شده و  به طور حتم نمی‌ارزد چراکه نبض سینما با حضور مردم می‌زند.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با تاکید بر لزوم در نظر گرفتن شرایط  و ملاحظات مسئولان در تصمیم‌ها در زمینه قیمت بلیط سینما افزود: اگر قیمت‌ها به طور ناگهانی تغییر پیدا کند، حتما به سبد فرهنگی خانواده‌ها آسیب می‌رساند و باید این کار با کارشناسی و در نظر گرفتن شرایط صورت گیرد تا عملا با دست خود، مردم را از کالاها و فعالیت‌های فرهنگی محروم نکنیم.

وی تصریح کرد: بسیار مهم است که چنین فعالیت‌های فرهنگی در سبد خانواده‌ها باقی بماند و امیدواریم شاهد رونق سینما با افزایش مخاطب باشیم نه با گران کردن قیمت بلیط‌ها؛ چراکه گرانی قیمت‌ها باعث می‌شود مخاطب از دست رفته و درآمدی که سینماداران قبلا داشتند، به همان اندازه نیز به دست نیاید.

رئیس فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر اینکه باید هر تصمیمی در مورد قیمت بلیط‌ سینماها گرفته می‌شود، با ملاحظه شرایط مختلف صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: مسئولان می‌دانند که میانگین درآمد متوسط یک خانواده ایرانی به چه میزان است و اگر قرار باشد مردم راغب به سینما از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد حمایت شوند، باید شرایط زندگی مردم در نظر گرفته شود و ملاحظاتی در این رابطه صورت بگیرد نه اینکه نرخ‌ها را گران کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: باید از جوانان که مخاطب اصلی سینماها هستند و غالبا درآمد شخصی آنچنانی ندارند و به دلیل اوضاع نابسامان اشتغال، وابسته خانواده هستند، یا دانشجو یا بیکار هستند، حمایت کرده نه اینکه قیمت‌ها بالا روند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان پیشنهاد داد از طریق وزارت علوم به دانشجویان بن‌هایی داده شود یا کارهایی از این جمله انجام شود تا جوانان بهتر از اوقات فراغت خود استفاده کنند یا هر چند وقت یکبار در آمفی‌تئاترهای دانشگاه‌ها، فیلم‌های سینمایی خوب که برای محیط‌های علمی و تحقیقاتی مناسب است را اکران کنند که دانشجویان بتوانند استفاده کنند؛ البته قبلا این اتفاق می‌افتاد امیدوارم اگر اکنون نیز وجود دارد، ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.