نماینده دائم سوریه در سازمان ملل ضمن ابراز تعجب از نسبت دادن اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به سوریه، تأکید کرد که تجاوز آمریکا مانع از تداوم مبارزه با تروریسم در سوریه نخواهد شد.

درباره سلاح شیمیایی تروریستها ۹۰ نامه به شورای امنیت فرستادیم /  تجاوز آمریکا، مانع از مبارزه سوریه با تروریسم نمی شود

  به گزارش «قدس آنلاین»،  بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد که دو لیتر گاز سارین از طریق یک هواپیمای لیبیایی و توسط یک شخص سوری به نام «هیثم القصار» به ترکیه و سپس به سوریه منتقل شده است.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از این مقام سوریه گزارش داد که «چگونه میتوان این اتهام را پذیرفت که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کرده است؛ حال آنکه آن را در اختیار ندارد و سازمان بین الملل به نابودی کامل آن اذعان کرده است»؟

وی همچنین خاطر نشان کرد: دولت کشورم برای مقابله با این دروغ، یک نامه به رئیس سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی برای ارسال گروه حقیقت یاب به سوریه و بازدید از خان شیخون و فرودگاه الشعیرات فرستاده است؛ زیرا ما میخواهیم بدانیم که چه کسی از سلاح شیمیایی استفاده کرده است.

الجعفری با اشاره به اینکه دمشق به شورای امنیت ۹۰ نامه درباره سلاح شیمیایی گروههای تروریستی فرستاده است، تأکید کرد، واشنگتن زمانی که عقب نشینی گروههای تروریستی تحت حمایت خود را دید «تجاوز به سوریه را آغاز کرد.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد که ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا به همراه اسرائیل مستقیما، به تروریستهای جبهه النصره و داعش کمک نظامی میکنند.

وی در پایان اعلام کرد که تجاوز آمریکا، مانع از آن نخواهد شد که سوریه دست از مبارزه با تروریسم بردارد و در مذاکرات صلح شرکت نکند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.