ساری- رئیس معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور درآمل با بیان اینکه نوسانات درجه هوای استان برای رشد نشاء در زمین اصلی آسیب زا است به شالیکاران توصیه کرد که در انتقال نشاء به زمین اصلی عجله نکنند.

هوای مازندران برای انتقال نشاء به زمین مناسب نیست

به گزارش قدس آنلاین، رحمان عرفانی با اشاره به اینکه نوسانات دمای هوای استان در ۲هفته اخیر ۱۰ تا ۱۵ درجه در کمتر از ۲۴ساعت رخ داده است افزود: گیاه نشاء شالی در دمای زیر ۱۰ درجه سانتی گراد رشدی نخواهد داشت و انتقال آن به زمین اصلی خسارت زیادی به کشاورزان می زند.

وی با بیان اینکه اردیبهشت ماه زمان نشاء در استان مازندران است، خاطر نشان کرد: در ۳ سال اخیر بیشتر شالیکاران زمان نشاء کاری را حدود ۳۰ روز زودتر انجام می دهند که اغلب با مشکلات سردی هوا مواجه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله نوسانات دمای هوای مازندران در فصل بهار به ویژه در فروردین وجود دارد و شالیکاران باید به این موضوع توجه کنند.

رئیس معاونت موسسه تحقیقات برنج کشور در آمل خاطر نشان کرد: از آنجاییکه کشاورزان قبل از نشاء کاری در زمین اصلی از کود شیمیایی استفاده می کنند، انتقال نشاء به زمین اصلی همراه با نوسانات درجه هوا، در واقع هدر دادن کود است.

عرفانی تصریح کرد: به طور یقین در چنین شرائطی، خسارت انتقال نشاء به زمین اصلی به مراتب سنگین تر است که کشاورزان باید به این نکته توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.