قم- دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در پاسخ به شبهه ای اعلام کرد: به گفته پدیدآورنده بزرگترین قرآن مطلای جهان، این اثر چند برابر هزینه‌ای که برای آن مصرف شده به یکی از خیرین در کشور و یا یکی از کشورهای اسلامی دیگر فروخته خواهد شد و تمام درآمد آن بدون استثنا صرف ایتام و نیازمندان می شود.

هزینه فروش بزرگترین قرآن مطلای جهان صرف ایتام و نیازمندان می شود

به گزارش قدس آنلاین، اصل استفتاء و پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی به جمعی از مقلدان این مرجع تقلید، به شرح زیر است:

به استحضار می‌رساند پس از رونمایی جنابعالی از بزرگترین قرآن مطلای جهان، برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی این اشکال در ذهنشان ایجاد شده است که آیا بهتر نبود به جای صرف این هزینه هنگفت جهت ساخت قرآن مطلا، بودجه آن صرف موارد مهم تر از جمله رسیدگی به فقرا و نیازمندان می شد. لذا تقاضا داریم نسبت به رفع این اشکال از اذهان ایشان، پاسخ خود را مرقوم فرمایید.

پاسخ دفتر آیت الله مکارم شیرازی: در عین احترام به نظرات این عزیزان لازم است توضیح دهیم که از یک نکته متأسفانه غفلت شده و آن این که پدیدآورنده این اثر قرآنی در همان جلسه‌ای که رونمایی توسط حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مدّظلّه) انجام شد، تصریح کرد که این اثر چند برابر هزینه‌ای که برای آن مصرف شده به یکی از خیرین در کشور و یا یکی از کشورهای اسلامی دیگر فروخته خواهد شد و تمام درآمد آن بدون استثنا صرف ایتام و نیازمندان می‌شود؛ بنابراین در اینجا دو کار مهم انجام شده که هر یک از دیگری جالب‌تر است. اولاً یک اثر قرآنی بسیار نفیس و بی‌سابقه تولید شده، ثانیاً یک منبع درآمدی برای ایتام و نیازمندان است.

امیدوارم با این توضیح هرگونه شبهه برطرف گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.