مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان گفت: افراد واجد شرایط قانونی اقدام به نام نویسی در انتخابات کنند.

در بررسی صلاحیت ها موضوع رد وجود ندارد بلکه احراز مطرح است/ ثبت نام زیاد دارای تبعاتی برای کشور است

  به گزارش «قدس آنلاین»،  مستقر در ستاد انتخابات کشور، علیرضا نیلچی مدیرکل امور اجرایی  انتخابات شورای نگهبان پس از بازدید از ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران گفت: روند ثبت‌نام‌ها بخوبی پیش می‌رود. آمار بالای ثبت نام‌ها نشان از این دارد که عمده افرادی که ثبت نام می‌کنند واجد شرایط ذکر شده قانونی نیستند.

وی افزود: شورای نگهبان بعد از اتمام ثبت نام ها بررسی صلاحیت ها را آغاز می کند، افرادی که خودشان را واجد شرایط قانونی می دانند ثبت نام کنند، ثبت نام زیاد دارای تبعاتی برای کشور و صرف هزینه زیاد است.

مدیرکل امور اجرایی انتخابات شورای نگهبان با بیان اینکه روند بررسی صلاحیت ها براساس تعداد و زمانبندی طبق قانون پیش خواهد رفت، ادامه داد: کسانی که واجد شرایط ثبت نام باشند باید ثبت نام کنند، وقتی گفته می شود مدیر و مدبر و رجل سیاسی و مذهبی یکی از شرایط ثبت نام هست، در خود این شرایط، محتوا و حداقل سواد و سنی وجود دارد.

نیلچی یادآور شد: در بررسی صلاحیت ها موضوع رد وجود ندارد بلکه احراز مطرح است.

وی درباره نقص های موجود در قانون انتخابات ریاست جمهوی که موجب افزایش آمار ثبتنام کنندگان شده است، گفت: این خلایی است که وجود دارد و تعداد زیاد ثبتنام کنندگان با توجه به اشکال قانونی اسباب نگرانی همه کسانی است که دل برای کشور می سوزانند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.