معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هدف ما این است که سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در بخش آی تی وجود دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ شود.

سهم استان کرمان در سبد اقتصادی آی تی پررنگ شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، مرتضی براری ظهر پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نشست مشترک کارگروه اشتغال و استان کرمان با حضور وزرای ارتباطات و تعاون و رفاه گفت: اعتقاد داریم آی سی تی می تواند سبد درآمدی جدید برای کرمان باشد زیرا اکنون درآمد این استان از حوزه معدن، کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی، صنعت و ... است.

وی با اشاره به اینکه بازار ای سی تی یک  بازار به شدت در حال رشد است، عنوان کرد: پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه حجم بازار آی سی تی بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان باشد.

براری بیان کرد: هدف ما این است که سهم استان کرمان با توجه به مزیت هایی که در بخش آی تی وجود دارد، در این سبد اقتصادی پررنگ باشد.

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: استان کرمان در حوزه دانشگاهی بسیار غنی است بیش از ۱۱۰ هزار دانشجو و بیش از ۱۷۰ دانشگاه، دانشکده و موسسه دانشگاهی در این استان وجود دارد که مهم ترین سرمایه و مزیت استان برای اقتصاد بخش ما است و بخش دیگر حوزه زیرساخت است.

وی بیان کرد: استان کرمان در ابتدای دولت تدبیر و امید از لحاظ زیرساختی بسیار مشکل داشت و رتبه ۲۲ کشور در حوزه آی تی سی را به خود اختصاص داده بود که این رتبه سال قبل به ۲۱ رسید و امیدواریم تا چند ماه آینده با سرمایه گذاری که صورت می گیرد این رتبه به کمتر از ۱۵ کشوری برسد.

براری ادامه داد: طی شش ماه گذشته در زیرساخت های استان بیش از هزار و ۱۹۴ سایت ۳G و ۴G در سطح استان نصب کرده ایم و طی شش ماه آینده هزار و ۲۲۰ سایت استان را توسعه می دهیم و سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی گفت: نیروی انسانی ارزشمندی در این استان وجود دارد و سعی می کنیم کسب و کارهای آی تی را در استان ایجاد کنیم و بعد آنها را به بازار ملی و بین المللی متصل کنیم.

معاون امور دولت، مجلس و استان های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات عنوان کرد: شرکت هایی که وجود دارد به فارغ التحصیلان، دانشگاه ها و ... کمک کنند تا اشتغال در این زمینه ایجاد کنند و در حوزه تولید و محتوا اقداماتی انجام دهند.

براری تصریح کرد: مجمع نمایندگان استان کرمان منسجم است و به جد بحث پوشش ارتباطی استان را پیگیری می کنند و تلاش می کنیم برای رفع این مشکلات مصوبات خوبی داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.