۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵
کد خبر: 519592

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه خبر داد و وضعیت جوی متاثر از این سامانه را پیش بینی کرد.

استان‌های بارانی طی 2 روز آینده

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، احد وظیفه در تشریح وضعیت جوی کشور گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، امروز و اوایل وقت روز جمعه 25 فروردین، در سواحل دریای خزر، دمای هوا بین 5 تا 10 درجه افزایش می‌یابد که در سواحل غربی خزر و اردبیل گاهی با وزش باد جنوبی شدید همراه خواهد بود.
وی افزود: روز جمعه با ورود سامانه بارشی در شمال غرب و غرب کشور ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود. این وضعیت روز شنبه 26 فروردین علاوه بر مناطق ذکر شده، دامنه‌های زاگرس مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور را نیز فرا می‌گیرد.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی در سواحل دریای خزر نیز بارش باران، وزش باد و کاهش دما رخ خواهد داد.
وی در ادامه با اشاره به وضع هوای مناطق مختلف کشور متاثر از این سامانه طی روزهای جمعه و شنبه اظهار کرد: روز جمعه 25 فروردین رگبار باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و از بعد از ظهر در کرمانشاه، شمال ایلام و نیمه غربی زنجان پیش بینی می‌شود.
به گفته وظیفه، در روز شنبه 26 فروردین رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در کرمانشاه، شمال ایلام، همدان و در بعد از ظهر این روز در لرستان، قزوین، البرز، تهران و دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و نیمه غربی مازندران، مرکزی و شمال خوزستان پیش بینی می‌شود.
وی افزود: روز جمعه افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق سبب تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور می‌شود که روز شنبه بر غلظت گرد و خاک افزوده شده و سبب کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد و باد و گرد و خاک در مناطقی از خوزستان و ایلام پیش بینی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.