هادی حجازی‌فر بازیگر ماجرای نیمروز فعالیت خود را در عرصه بازیگری با زنده یاد رسول ملاقلی‌پور آغاز کرد.

درباره بازیگر ماجرای نیمروز بیشتر بدانید+عکس

به گزارش قدس آنلاین، هادی حجازی‌فر هنرمندی است که با وجود داشتن سابقه فعالیت‌های هنری، در فیلم سینمایی "ماجرای نیمروز" به خوبی درخشید.

این بازیگر پیش از حضور در جدیدترین ساخته سینمایی محمد حسین مهدویان، در چند اثر دیگر نیز به ایفای نقش پرداخته بود.
 

حجازی‌فر بازیگری را در دوره‌ دانشجویی خود، در فیلم «مزرعه پدری» رسول ملاقلی‌پور آغاز کرده است.

با اینکه نام حجازی‌فر در میان نامزدهای بهترین بازیگر مرد دوره سی و پنجم جشنواره فیلم فجر دیده می‌شد، او نتوانست سیمرغ بلورین را در این بخش به دست بیاورد و شاید همین اتفاق بهانه‌ای باشد تا او خیز بیشتری در عرصه بازیگری برای به دست آوردن جایزه، بردارد.
 

البته نام این بازیگر علاوه بر جشنواره فیلم فجر سی و پنجم، در دوره سی و سوم جشنواره فیلم کوتاه نیز در بین نامزدهای بهترین بازیگر مرد دیده می‌شد.

هادی حجازی‌فر در فیلم سینمایی "ایستاده در غبار" نیز نقش شهید احمد متوسلیان را به خوبی ایفا کرد و به طور یقین اطمینان مهدویان به کیفیت ایفای نقش از جانب این هنرمند، باعث شد او بار دیگر حجازی‌فر را برای ساخته سینمایی جدیدش به عنوان بازیگر انتخاب کند.
 

به طور یقین با دیده شده فیلم "ماجرای نیمروز" از جشنواره سی و پنجم و همچنین تبلیغات گسترده‌ای که با آغاز اکران این اثر سینمایی صورت گرفت، فصل جدیدی در روند انتخاب نقش های هادی حجازی‌فر صورت می‌گیرد و شاید در ساخته جدید مهدویان، باز هم به عنوان بازیگر حضور پیدا کند.

هادی حجازی‌فر فارغ‌ التحصیل کارشناسی نمایش عروسکی از دانشکده‌ی هنرهای زیبا دانشگاه تهران است.

حجازی‌فر گفته است: همیشه به همسرم می‌گفتم در ۴۰ سالگی فرمتم را عوض می‌کنم. نمایش «مکبث» هم قرار بود قبل از ۴۰ سالگی اتفاق بیفتد که نشد و حالا آن را برای جشنواره عروسکی آماده می‌کنم. در واقع آن را برای به دست آوردن تجربیاتی تازه در حوزه بازی، کار می‌کنم. «ایستاده در غبار» شاید از این جهت برایم خوب بود که الان بیشتر هوای بازیگرانم را دارم و تلاش می‌کنم بهترین شرایط را برایشان فراهم کنم.»
 

او در پاسخ به این پرسش که این تغییر چقدر برخاسته از موفقیت «ایستاده در غبار» است؟ توضیح داد: «طبعا ممکن است بسیاری این ذهنیت را پیدا کنند که موفقیت این فیلم در تصمیمم برای تغییر مدیوم موثر بوده است. همچنان که خودم قبلا با خواندن بعضی گفت‌وگوها، حدس‌هایی می‌زدم اما الان کمی سخت‌تر قضاوت می‌کنم. ولی واقعا این برنامه را داشتم. وقتی «مزرعه پدری» را بازی کردم، پیشنهادات زیادی برای بازی داشتم و حتی برای بازی در «خداحافظ رفیق»، با مبلغ خوبی قرارداد بستم اما عذرخواهی کردم چون حس کردم مسیری که می‌روم، در برنامه‌ریزی ذهنی‌ام نیست. برای هنر خیلی سختی کشیدم و قدر موقعیتم را می‌دانم. ولی حس می‌کنم الان به قدر کافی در ارتباط با مخاطب در تئاتر تجربه بدست آورده‌ام. اگر در «ایستاده در غبار» به لحاظ بازی من اتفاق خوبی افتاده، محصول همین تجربیات تئاتری است. اما تولید تئاتر واقعا طاقت فرساست.»

هادی حجازی‌فر امشب میهمان برنامه "دورهمی" است و مهران مدیری درباره زندگی شخصی و حرفه ای‌اش، با او به گفت و گو می نشیند.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.