اردبیل- مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی از عصر پنجشنبه وزش بادهای تند جنوبی آغاز شده و تا بعد از ظهر امروز جمعه تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.

تندباد اردبیل را درنوردید/شهروندان مراقب باشند

به گزارش قدس آنلاین،علی دولتی‌مهر اظهار داشت:  براساس نقشه‌های هواشناسی وزش بادهای تند جنوبی آغاز شده و روز جمعه در شهرستانهای اردبیل، مشگین‌شهر، نیر، سرعین، نمین، گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار باد با سرعت ۵۴ تا ۸۶ کیلومتر بر ساعت از سمت جنوب غربی در نوسان است.

وی ادامه داد: حداکثر سرعت باد در مناطق مرکزی استان اردبیل در بعضی ساعات به ویژه در حوالی ظهر روز جمعه تا ۱۰۸ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: به دلیل پیش‌بینی وقوع تندباد در بسیاری از مناطق استان ضروری است شهروندان ضمن رعایت احتیاط از تردد غیرضروری در سطح شهر تا حد امکان خودداری کنند و اطلاعیه‌های هواشناسی را جدی بگیرند، چرا که به دلیل سرعت تندباد تأسیسات شهری و روستایی خسارت دیده و در تردد شهروندان اختلال ایجاد شود.

دولتی‌مهر بیان کرد: نیاز است مراقبت از کودکان و افراد پیر مورد توجه واقع شود تا در حد امکان از وقوع حوادث احتمالی جلوگیری شود و از این طریق شاهد تلفات پیش‌بینی نشده باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.