قم- مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) از برگزاری تور بافت گردی محور تاریخی فرهنگی شهر با حضور کارشناسان و متخصصان معماری و شهرسازی خبر داد.

تور «بافت گردی» آثار تاریخی در قم برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا خاکی با اشاره به برگزاری تور بافت گردی محور تاریخی فرهنگی شهر قم، اظهار داشت: این تور در راستای اهداف سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با معرفی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی بناها و بافت‌های شهر قم برگزار شد.

وی با تأکید بر اینکه در این تور حاضران با عمده فعالیت‌ها، اهداف و اقدامات جاری و آتی محدوده تاریخی شهر قم آشنا شدند، خاطرنشان کرد: تور بافت گردی بافت تاریخی قم، به‌صورت پیاده، با حضور تعدادی از کارشناسان و متخصصان معماری و شهرسازی شهر قم و شهرهای دیگر(اصفهان، کاشان و تهران) همراه بود.

خاکی بیان کرد: مسیر اول این تور از بیت تاریخی امام خمینی (ره) واقع در میدان روح‌الله آغاز شد و در میانه مسیر با گذر از موزه آثار مراجع، مسجد و آب‌انبار سلماسی، حسینیه آرک، مسجد خانم، محدوده توسعه شرقی حرم مطهر، بازارچه گذر خان، مسجد و حسینیه عشقعلی، تکیه آقاسیدحسن، بیوت مراجع، خانه تاریخی شاکری، آب‌انبار لب‌چال، بیت النور و آب‌انبار گذر قاضی به پایان رسید.

وی ادامه داد: در مسیر دوم هم با گذر از خیابان آذر، در مسیر راسته‌بازار نو، بناهای باارزش سرای شین، سرای حاج عسگرخان، سرای صدر اعظم، سرای عباسقلی، حمام تاریخی و تیمچه بزرگ فرش بازار قم بازدید به عمل آمد.

خاکی تصریح کرد: دومین تور بافت گردی قم نیز در آینده‌ای نزدیک، توسط سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.